Breaking news

De râsul curcilor. Noile trenuri de metrou sunt prea late și nu încap pe linie

loading...

Scandal de proporții la metroul bucureștean. Noile trenuri de metrou cumpărate de Metrorex cu 98 milioane de euro, sunt prea late şi impun modificări în toate cele 14 staţii de pe Magistrala 2.

metrou bucurestiIncredibil dar adevărat. În pur stil românesc, cei de la Metrorex au cumpărat trenuri de metrou care nu încap de șinele din București. Pentru ca noile trenuri de metrou să poată circula este nevoie să se taie din peronul celor 14 stații de pe magistrala 2.

Liderul Uniuni Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat într-o conferinţă de presă că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex sunt mai late decât ar trebui.

Rădoi a precizat că pentru utilizarea noilor trenuri trebuie “să se taie din peroane”,astfel că, pe lângă cele 98 de milioane de euro plătite pentru achiziţionare, vor mai fi costuri suplimentare, care vor trebui plătite tot de Metrorex, adică din banii cetăţenilor.

În replică, Metrorex a susţinut că trenurile respectă normele tehnice impuse.

Trenurile de metrou sunt realizate cu respectarea tuturor normelor de proiectare şi asamblare aplicabile pentru acest tip de tren, iar dimensiunile acestora se încadrează întocmai în gabaritul de liberă trecere al trenului de metrou aşa cum acest gabarit este precizat explicit în Instrucţia 314M/1997”, susţine Metrorex.

În plus, societatea afirmă că nu au fost constatate interferenţe între gabaritul static al trenului nou de metrou şi infrastructura metroului şi nici între gabaritul cinematic al trenului nou de metrou şi infrastructura metroului în zona tunelelor de metrou, a sistemului de alimentare cu energie electrică sau a instalaţiilor de semnalizare.

Din acest motiv, începând cu data de 08.01.2014 s-au efectuat şi se efectuează în continuare, atât ziua (pe distanţa cuprinsă între staţia de metrou Dimitrie Leonoda – staţia de metrou Apărătorii Patriei), cât şi noaptea (alternativ pe întreaga distanţă a magistralelor 1, 2 şi 3) probe interne, teste de tip şi de serie cu toate cele şase trenuri aflate în locaţiile Metrorex, fără a ” lovi peroanele “”, se mai arată în comunicatul companiei.

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h.

Trenurile sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria este realizată din oţel inoxidabil, deţin un sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Noile metrouri au un sistem performant de informare a publicului călător: indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, geamuri rabatabile şi câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilităţi. Pentru nevăzători, trenurile sunt prevăzute şi cu marcaje Braille pe butoanele de deschidere a uşilor.

Noile garnituri vor fi prevăzute cu un sistem de transmitere de date WiFi, frână pe disc în locul vechiului sistem de frânare pe roată, faruri cu Xenon în loc de faruri cu Halogen şi o interfaţă de comunicare printr-un monitor de tip touch-screen.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata