Comisarul european, Corina Crețu, în inspecție pe șantierul autostrăzii Sebeș-Turda

loading...

Comisarul European pentru Politici Regionale, Corina Crețu a venit miercuri în inspecție în România pentru a vedea cum decurg lucrările la autostrada Sebeș-Truda, finanțată cu bani europeni.

autostrada sebes-turda - corina cretu - ioan rusMinistrul Transporturilor, Ioan Rus, împreună cu Comisarul European pentru Politici Regionale, Corina Crețu, au mers miercuri, în vizită de lucru pe șantierul autostrăzii Sebeș- Turda.

Comisarul European pentru Politici Regionale, Corina Crețu, a felicitat atât autoritățile române, cât și pe ministrul Transporturilor pentru progresele înregistrate în finalizarea MPGT.

“În ceea ce privește Sebeș-Turda, este o lucrare de mare amploare, pe care în parteneriat cu autoritățile române am decis să fie finanțată în două tranșe, o primă parte de 150 de milioane va fi fazată în perioada 2007-2013. Avem asigurări din partea autorităților române că aceasta primă parte se va termina in iunie 2016, după care va începe faza a doua din exercițiul bugetar 2014-2020. În legătura cu programul operațional de infrastructură mare, știți foarte bine că acesta e unul din programele operaționale cele mai mari, de 9,5 mld. Și aici speranța noastră e ca după adoptarea MPGT să putem da drumul proiectelor de mare amploare, sigur că asteptam și sunt convinsă că Ministerul Transporturilor va veni în acest sector de transport cu proiecte mature care vor duce la dezvoltarea regiunilor”, a precizat Comisarul European.

Valoarea proiectului  Proiectare și execuție Autostrada Sebeș-Turda Lot 4 km 53+700 – km 70+000  este de 470.004.894,83 lei fara TVA, din care 399.504.160,60 lei – Fonduri Coeziune (85%) si  70.500.734,23 lei – Guvernul României (15%).

“Am trimis răspunsuri la toate observațiile pe care Comisia Europeană le-a avut la Master Planul General de Transport. Sperăm ca în cel mai scurt timp să primim aprobarea finală pe el și să se semneze programul de infrastructura mare în România, pentru că e momentul în care vom ști exact care sunt sumele pe care le vom avem la dispoziție, vom putea prioritiza. Până în acest moment avem o absorbție de 58-59% pe infrastructura de transport. Sperăm să depășim 80% în exercițiul financiar 2007-2013. Ceilalti au început 2014-2020 în 2014, noi vom începe în 2016, deci cu întârziere de doi ani. Avem în față obiective extrem de mobilizatoare care presupun implicare și determinare ca să poată fi duse la îndeplinire. Dar având acest document strategic, cunoscând banii alocați, banii care vin de la Comisia Europeană și  cei 7 miliarde de euro de la Bugetul de stat prin HG, dat fiind că mizăm pe creștere economică în continuare, am găsit spațiul fiscal pentru încă 7 mld. Daca vom reuși să implementăm toate proiectele pe care în acest moment le avem, cred că în zona aceasta în doi ani terminăm, partea de autostrada Transilvania 2017-2018, din Brașov până în Borș. Si atunci, începem lucările și la Pitești-Sibiu cât mai curînd posibil, și la Comarnic-Brașov, și am putea realiza interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii 4 ani. Și nu vorbesc doar de transportul rutier, pentru că între timp sunt investiții mari pe care le avem pe transport ferioviar, deci modernizarea căii ferate care are un rol important în dezvoltarea economică. De asemenea, avem în Master Planul General de Transport 7 aeroporturi internaționale mari și 10 porturi dunărene, plus 14 centre intermodale. Și chiar dacă aceste proiecte nu sunt așa spectaculoase ca autostrada, ele sunt extrem de importante pentru dezvoltarea economică într-o zonă sau alta”, a declarat Ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Proiectul, al carui Antreprenor este Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH, va începe la 20.05.2015, urmând să fie finalizat, conform contractului, până la 19.03.2016, iar perioada de garanție este de 48 de luni.

791 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*