Breaking news

CNADNR se spală pe mâini în cazul tânărului mort din cauza zidului din șosea

loading...

Un tânăr de 21 de ani din Todireşti a murit, vineri seară, după ce a intrat cu maşina în pilonul podului ce susţine şoseaua de ocolire a municipiului Suceava. Compania de Drumuri se spală pe mâini și spune că vina îi aparține în totalitate constructorului care nu a semnalizat corect lucrarea.

accident scheia - zidul mortiiZidul morții amplasat pe DN 17, în localitatea Şcheia, a mai luat o viață, vineri seară, a patra de când a fost ridicat de constructor.

Accidentul s-a produs, vineri, în jurul orei 23.00 pe raza comunei Şcheia, când un autoturism a intrat în pilonul șoselei de ocolire a Sucevei.

Membrii echipelor de descarcerare sosite la locul accidentului nu au mai putut să-i salveze viața șoferului, un tânăr de doar 21 de ani.

Poliţiștii au stabilit că tânărul nu adaptase viteza la condiţiile de trafic, cu mâzgă pe carosabil şi ceaţă densă.

Tragedia de vineri vine după cea din 17 noiembrie 2012, când trei persoane, între care un copil, au murit, după ce maşina în care se aflau a intrat în acelaşi zid, tot pe perioadă cu ceaţă densă.

Deși autorităţile locale au cerut atunci ca acest pilon să fie bine semnalizat de reprezentanţii Companiei de drumuri naţionale, acest lucru nu s-a întâmplat.

Compania Națională de Autostrăzi spune că nu are nicio vină din cauza acestei tragedii, întrucât este atribuția exclusivă a firmei constructoare să semnalizeze corect lucrarea rutieră.

”Sectorul de drum DN17 km249+700 la intersecţia cu Varianta de Ocolire a municipiului Suceava, acolo unde a avut loc evenimentul rutier din data de 03.01.2014, se află în lucru din anul 2008. Pe toată perioada desfășurării lucrărilor, Antreprenorul- S.C. CONSTRUCŢII FEROVIARE IAŞI S.A. , este responsabil pentru asigurarea managementului rutier.  În seara zilei de 03.01.2014, pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul rutier, s-a acţionat cu sare, partea carosabilă fiind umedă, iar condiţiile de vizibilitate erau sub 50 metri din cauza ceţii”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Compania de Drumuri mai spune că după mai multe evenimente rutiere petrecute în 2012 pe DN 17 km 249+700 la intersecţia cu Varianta de Ocolire a municipiului Suceava, în apropierea localităţii Şcheia, în data de 12.09.2013, la sediul Instituţiei Prefectului a avut loc o întâlnire a tuturor factorilor responsabili (Antreprenorul- S.C. CONSTRUCŢII FEROVIARE IAŞI S.A., Consultanţa, Direcția Regională Drumuri și Poduri Iaşi, IPJ Suceava-Serviciul Rutier), în vederea înlăturării oricăror posibilităţi de producere a accidentelor rutiere, în acea zonă de pe DN17.

Urmare a celor stabilite la întâlnirea de la sediul Instituției Prefectului, DRDP Iaşi a înaintat către Antreprenor adresa nr. 2/13571/23.09.2013 cu măsurile stabilite pentru semnalizarea temporară până la finalizarea lucrărilor. – În data de 17.10.2013 s-a întocmit Nota de Constatare comună IPJ Suceava – Serviciul Rutier / SDN Suceava / Antreprenor prin care s-a verificat implementarea măsurilor stabilite anterior.

Semnalizarea temporară existentă la data de 03.01.2014, la momentul producerii accidentului rutier, era compusă din:

• Presemnalizarea punctului de lucru; • Presemnalizarea rutei ocolitoare; • Indicatoare Lucrări + limitare de viteză 70 km/h montate pe acelaşi stâlp (dublate şi pe stânga drumului);

• Indicatoare Depăşirea interzisă + limitare de viteză 50 km/h montate pe acelaşi stâlp (dublate şi pe stânga drumului); • Indicatoare Lucrări + limitare de viteză 30 km/h montate pe acelaşi stâlp( dublate şi pe stânga drumului);

• Balize – 82 bucăţi şi 31 bucăți lămpi cu lumină intermitentă; • Indicatoare cu chenar galben Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase – 5 bucăți.

• Depozit de balast în faţa rambleului din pământ armat (infrastructura pentru Varianta de Ocolire a municipiului Suceava); • Parapet metalic de protecţie.

Soluţia tehnică cu pilonul în mijlocul drumului a fost aleasă pentru a se face economie la buget. Numai că până la economie, construcția omoară oameni.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata