Breaking news

CFR spune că a acționat ca la carte în cazul trenului defectat care a staționat patru ore în câmp

loading...

CFR se disculpă în cazul trenului defect care a staționat patru ore în câmp, iar sute de călători au înghețat de frig.

cfr clalatori trenCompania Naţională de Căi Ferate CFR SA spune că la intervenţia de marţi 24 decembrie 2013 s-au luat măsurile necesare pentru remedierea defecţiunilor şi reluarea circulaţiei feroviare în condiţii de siguranţă, fără încălcarea prevederilor legale în caz de eveniment/incident feroviar.

”Defecţiunea la linia de contact a fost provocată de ruperea pantografului locomotivei care remorca trenul de călători 2080, între staţiile Târgu Jiu – Lunca Budieni – Copăcioasa. Angajaţii SC Electrificare CFR, filială a CNCF CFR SA, au intervenit pe firul I între staţiile Târgu Jiu – Lunca Budieni – Copăcioasa pentru remedierea defecţiunilor produse la linia de contact după ruperea pantografului trenului de călători. Ruperea pantografului, care a provocat scoaterea accidentală de sub tensiune, s-a produs din cauza stratului gros de chiciură depus pe linia de contact. Echipele feroviare au intervenit la faţa locului atât cu utilaje, cât şi cu forţă umană – locomotivă de ajutor pentru retragerea în cea mai apropiată staţie a unui tren de marfă rămas fără tensiune tot în zona respectivă, drezină pentru asigurarea pantografului la trenul de călători şi cu forţă umană pentru remedierea defecţiunilor la linia de contact”, se arată în comunicatul de presă al CFR, remis exclusivNEWS.ro.

CFR prezintă și graficul derulării intervenției după ce defecțiunea a fost anunțată:

• Ora 6.50 se produce scoaterea accidentală de sub tensiune pe distanţa Târgu Jiu – Gilort (secţia Târgu Jiu – Filiaşi) din cauza ruperii pantografului locomotivei EA, care remorca trenul de călători 2080. Mecanicul trenului solicită locomotivă de ajutor şi echipă de intervenţie pentru linia de contact.

• Pe secţia Târgu Jiu – Lunca Budieni – Copăcioasa rămân fără tensiune două trenuri: o trenul de călători 2080 cu pantograful rupt (pe fir 1 al liniei duble Lunca Budieni – Copăcioasa) o trenul de marfă 89318 (pe linia simplă Târgu Jiu – Lunca Budieni);

• Ora 8.07 se îndruma din remiza CFR Călători – Târgu Jiu locomotiva de ajutor diesel DHC 060.

• Ora 9.02 trenul 89318 este retras în staţia Târgu Jiu cu locomotiva de ajutor.

• Ora 9.07 se îndrumă drezina pantograf pentru asigurarea pantografului locomotivei trenului 2080.

• Ora 9.38 se repune sub tensiune fir 2 pe distanţa Copăcioasa – Lunca Budieni şi se reia circulaţia pentru restul trenurilor pe fir 2.

• Trenul 2080 este retras ora 10.41 în Copăcioasa (+234 min) şi anulat pe restul distanţei.

• La ora 11.00 cei 36 de călători din trenul 2080 au fost preluaţi cu trenurile 1824 şi 2082.

În urma acestei defecțiuni, trei trenuri de călători au înregistrat întârzieri totale de 382 de minute: trenul 2080, care a avut pantograful rupt – 234 minute, tren 2091 – 101 minute şi trenul 2082 – 47 minute.

”Menţionăm că toate măsurile operative întreprinse de angajaţii feroviari au avut ca principal scop în primul rând restabilirea în condiţii de siguranţă a circulaţiei feroviare în zona respectivă prin respectarea instrucţiilor de lucru în astfel de cazuri şi, nu în ultimul rând, reducerea pe cât posibil a timpilor de staţionare a trenurilor aflate în graficul de circulaţie. CFR SA cere scuze public nu numai celor 36 de călători din trenul 2080, ci tuturor călătorilor aflaţi în trenurile care marţi, 24 decembrie 2013, din cauza acestui incident feroviar produs de vremea nefavorabilă, au ajuns cu întârziere la destinaţie şi asigură publicul călător că pentru orice eveniment produs pe căile ferate, conducerea companiei gestionează situaţia conform instrucţiilor şi prevederilor legale, iar personalul de specialitate depune eforturi susţinute în timpul intervenţiilor, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în primul rând în condiţii de siguranţă, şi nu în ultimul rând, să reducă pe cât posibil timpul de staţionare”, se mai precizează în comunicatul de presă al CFR.

Explicațiile CFR vin după ce Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu a acuzat compania feroviară de incompetență:  Nu este posibil ca timp de patru ore, călătorii să înghețe într-un tren, în timp ce oamenii cu funcții înalte din aceste societăți stau bine-mersi la căldură. Modul în care conducerile celor două companii au tratat această situație ne arată de fapt calitatea slabă a actului de management. Cei din fruntea companiilor au demonstrat că sunt mai degrabă interesați de salariile consistente decât de călători. Această atitudine explică dealtfel și rezultatele nesatisfăcătoare ale CNCF CFR SA și SNTFC CFR Călători SA.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata