CFR reia traficul feroviar de pasageri între Grădiştea şi Giurgiu, după patru ani de pauză

loading...

Traficul feroviar de pasageri între Grădiştea şi Giurgiu a fost reluat vineri, de către CFR, după patru ani de pauză. Aceasta este prima linie ferată din Ţara Românească. Podul prăbuşit în anul 2005, va fi gata abia în 2019.

razvan cuc - trafic feroviar gradistea - giurgiuMinistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a participat vineri, la reluarea traficului feroviar de pasageri între Grădiștea și Giurgiu.

6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Grădiştea – Giurgiu și retur, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Traseul are prevăzute opt opriri iar distanța parcursă este de aproximativ 1 oră și 20 de minute.

Graficul de circulație este realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor.

Reluarea circulației feroviare între Grădiștea și Giurgiu vine în sprijinul pasagerilor, în special al navetiștilor și elevilor, prin facilitarea transportului între localitățile situate în proximitatea acestui sector feroviar.

Am afirmat, luna trecută, în vizita de lucru de la Giurgiu, că până la demararea lucrărilor de execuţie a Podului de la Grădiştea, un prim pas pentru asigurarea mobilității cetățenilor din zonă este reluarea circulației. Companiile feroviare s-au mobilizat destul de bine și au venit cu această soluție în sprijinul oamenilor”, a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Concomitent cu reluarea traficului pe ruta Giurgiu-Grădiștea, CFR SA derulează proiectul de reabilitare a Podului Grădiștea. Acesta face parte dintr-un amplu program care vizează modernizarea  liniei de cale ferată Bucureşti Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră.

În 2016, a fost lansată procedura de licitație pentru elaborarea documentaţiei tehnice care va prezenta varianta optimă de traseu şi soluţia de execuţie pentru cele două loturi. În prezent, CFR SA evaluează ofertele studiului de fezabilitate ce urmează a fi efectuat în 2017. Elaborarea  proiectului tehnic şi demararea  lucrărilor sunt programate pentru semestrul al doilea din anul 2018. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii (SF/proiectare/execuţie pentru loturile I şi II) este de  70 mil euro. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile.

 

318 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*