CFR Călători va avea terminal feroviar la Aeroportul Internațional Otopeni

loading...

Din aprilie 2018, Aeroportul Internațional Otopeni va avea și un terminal feroviar ce va lega Gara de Nord cu Aeroportul. Costurile totale ale noii legături feroviare se ridică la 888,8 milioane euro.

terminal-feroviar-otopeniMinistrul Transporturilor, Sorin Buşe, împreună cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură şi CFR Călători, au prezentat, marți, viitoarea legătură feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti.

Deplasarea s-a realizat cu trenul, unde ministrul a prezentat întregul proiect. Pe sectorul Gara de Nord – Odăile (17 km), linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare. Pe ruta Odăile – Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, proiectul propune construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Lucrările vor fi realizate de CFR Infrastructură, în regie proprie.

Proiectul feroviar care leagă Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” de Bucureşti a început deja – au fost studiate şi analizate toate detaliile tehnice, astfel încât în primăvara anului 2018 să fie finalizat. Ne dorim să asigurăm conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe ca: Ploieşti, Braşov şi poate chiar din Bulgaria, pentru atragerea către Otopeni a pasagerilor din ţara vecină, printr-o variantă relativ rapidă: Ruse – Bucureşti”, a declarat ministrul Sorin Buşe.

Construcţia liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu:

  • Gara de Nord Bucureşti;
  • cartierele şi localităţile limitrofe Bucureştiului, inclusiv Polul de Cercetare – „Laser Valley”;
  • reţeaua feroviară naţională (16 perechi de trenuri/zi vor lega aeroportul de Braşov, Galaţi, Constanţa, Craiova, Ruse).

Proiectul feroviar ce va lega Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti de capitala României, precum şi de celelalte linii ferate interne are două etape:

  • etapa I: legătura feroviară la aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 – aprilie 2018.

     Costul de realizare al acestei etape este de 88,8 mil. euro (cu TVA) şi va fi asigurat din Fonduri Europene şi cofinanţare de la bugetul de stat.

  • etapa a II-a: construcţia terminalului subteran multimodal metrou – tren, cu termen de finalizare 2020.

grafica-terminal-feroviar-otopeni

909 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*