Autostrada Sibiu – Orăștie o ia la vale, iar CNADNR se ține de ”justificări” de doi lei în loc să repare drumul

loading...

În loc de autostrăzi bune pe măsura prețului de cost, CNADNR e preocupată să facă uz de ”dreptul la o informare corectă a opiniei publice”, ca să spună că toate sunt bune și frumoase și că Autostrada Sibiu – Orăștie, nu o ia la vale.

autostrada sibiu orastieCompania de Drumuri invocă dreptul la o informare corectă ca să justifice românilor, cum nu își face treaba de luni de zile și cum NU sancționează compania italiană care a încasat banii pentru Autostrada Sibiu – Orăștie și acum nu mai remediază defecțiunile apărute la lotul 3.

Stadiul remedierii degradărilor constatate în cadrul Contractului “Proiectare şi execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965”:

Zona km 59+900 – km 59+950 (ebulment):

Conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către Experţi Tehnici din partea CNADNR S.A., s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

  • natura argiloasă şi starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;
  • având în vedere caracterul de PUCM a argilelor din teren şi posibila circulaţie haotică a apei în zonele adiacente şi în profuzime se estimează că vor exista în continuare tasări ale terenului cu desfăşurare în timp, necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora.

Antreprenorul a informat faptul că a demarat de curând expertiza tehnică în aceasta zonă şi va informa asupra soluţiei de remediere după finalizarea acesteia.

La începutul lunii august 2015, Antreprenorul a realizat remedierea provizorie a degradărilor constatate şi nu s-a constatat o evoluţie negativă până în acest moment.

Zona km 60+600 – km 60+700 (crăpătura):

Conform expertizei tehnice preliminare elaborată de către Experţi Tehnici din partea CNADNR S.A., s-au stabilit următoarele cauze ale degradărilor constatate:

  • natura argiloasă şi starea de consistenţă redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare;
  • nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;

În data de 17.08.2015, a avut loc o şedinţă de lucru la sediu CNADNR, la care au participat reprezentanţii Beneficiarului, Antreprenorului şi Experţi Tehnici implicaţi, atât din partea CNADNR S.A., cât şi din partea Antreprenorului, în cadrul căreia s-au concluzionat, în baza investigaţiilor din teren, următoarele cauze cu privire la degradările constatate de la km 60+600:

  • nerespectarea prin execuţie a soluţiei proiectate;
  • funcţionarea defectuoasă a sistemelor de colectare şi evacuare a apelor pluviale din cauza colmatării/degradării substraturilor de beton, permiţând infiltrarea apelor în rambleul drumului
  • compactarea redusă a straturilor structurii rutiere;

Atât Experţii tehnici din partea Antreprenorului, cât şi cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia acestui defect nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii.

Antrerpenorul a informat CNANDR că a finalizat expertiza tehnică în zona menţionată şi a stabilit trei variante de soluţii tehnice de remediere. Până la sfârsitul săptămânii curente va prezenta proiectul tehnic complet, în vederea analizării de către Beneficiar şi ulterior, avizării de către CTE CNADNR, dar că nu va pune la dispoziţia acestuia şi expertiza tehnică efectuată.

CNADNR ne spune ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, că italienii nu remediază lucrările și că nici nu au de gând să o facă. În ciuda faptului că nu au respectat termenele comunicate pentru a demara lucrările de reparații, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi spune că dacă italienii nu se apucă curând de treabă, vor plăti altă firmă care să facă lucrările și mai apoi se vor lupta în instanță să recupereze banii de la compania italiană.

”Atât în cadrul întâlnirilor organizate de către CNADNR S.A., cât şi prin Programul lucrărilor de remediere transmis de către Antreprenor, acesta s-a angajat să demareze lucrările de remediere pentru degradările menţionate mai sus, în data de 17.08.2015. Antreprenorul a întârziat, fără nicio justificare, demararea acestor lucrări. Menţionăm că până în prezent Anterprenorul, din diverse motive, a mai amânat începerea lucrărilor de remediere definitivă a defectelor constatate. În cazul în care nici de această dată Antreprenorul nu va executa remedierea defecţiunilor constatate, Beneficiarul va angaja şi va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecţiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Antreprenor”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

În prezent, a fost instituită restricţia circulaţiei pe o bandă de circulaţie până la finalizarea remedierii degradării.

Instituire restricţie circulaţie rutieră la km 60+600, calea 1, banda 1

Viaductul Aciliu

Antreprenorul a demarat lucrările de remediere începând cu data de 15.07.2015 la Viaductul Aciliu, lucrări ce constau în refacerea dispozitivelor antiseismice, remedierea scurgerii apelor, drenuri longitudinale, lucrări de remediere la sferturile de con, etc .

Cu referire la defectele constatate la Viaductul de la Aciliu din cadrul tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, în momentul de faţă CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenţie imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigaţii vizuale preliminare, încercări şi testări pe teren şi în laborator, concluzii şi recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puţin 2 opţiuni, ţinând seama de situaţia existentă în zonele menţionate. Termen finalizare expertiza tehnică: 10.10.2015

În conformitate cu prevederile Contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”, Antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a Lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani). Astfel, lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului.

CNADNR S.A. va întreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor Antreprenorului ce decurg din prevederile contractului.

lucrari autostrada sibiu - orastie

630 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*