Autostrada Orăștie – Sibiu, închisă parțial, la 2 luni de la inaugurare, din cauza crăpăturilor în asfalt

loading...

La nici două luni de când a fost dată în folosință, autostrada Orăștie – Sibiu a fost închisă parțial, marți, de CNANDR, pentru că asfaltul, de bun ce a fost, s-a crăpat și pune în pericol circulația mașinilor.

autostrada nadlac - aradCompania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. a anunțat marți, că a decis să impună restricții de trafic pe banda 1 a autostrăzii Orăștie-Sibiu, din cauza asfaltului plin de gropi și crăpături.

”În urma unui control efectuat pe Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, s-a decis astăzi, 20.01.2015, restricționarea traficului rutier pe sensul Orăștie – Sibiu  banda 1, circulația desfășurându-se doar pe banda a doua, intre km 275+600  – km 275 +700.   Menționăm faptul că CNADNR SA va lua măsuri urgente de reparație temporară a degradărilor la partea carosabilă, urmând a redeschide circulația în cel mai scurt timp. Toate costurile generate de reparația părții carosabile vor fi suportate de către constructor, respectiv SC Salini Impregilo”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Asfaltul Lotului III al Autostrăzii Sibiu – Orăştie s-a crăpat și în 2014, la doar zece zile de la inaugurare, dovedind astfel că lucrările s-au făcut de mântuială.

O fisură cu o lungime de zece metri şi o lăţime de un centimetru a apărut pe 27 noiembrie 2014, la kilometrul 60 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, inaugurată în urmă cu zece zile între localităţile Cunţa şi Sălişte.

Fisura a apărut pe tronsonul de autostradă unde muncitorii de la firma italiană Impregilo au lucrat la foc continuu înainte de deschiderea traficului.

După ce șoferii au semnalat crăpătura, traficul rutier pe banda respectivă a fost închis iar muncitorii au turnat ciment în crăpătură și apoi traficul a fost reluat.

CNANDR susține că încă nu a făcut recepția lucrărilor la tronsonul de autostradă și că astfel de crăpături superficiale s-au produs și la alte autostrăzi și că nu afectează stabilitatea autostrăzii.

”Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie  – Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum. În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostradă Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965, menţionăm că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.   Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA. În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul şi Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate. Precizăm că în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea  şi a altor autostrăzi şi drumuri noi”, se arată în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Tronsonul de 22 de kilometri, inaugurat pe 14 noiembrie, a fost deschis cu o întârziere de un an şi jumătate, din cauza alunecărilor de teren din zonă. Alunecările de teren au obligat constructorul să excaveze terasamentul deja construit pe o porţiune de aproximativ un kilometru lungime, să consolideze terenul şi să ridice din nou terasamentul care pe alocuri ajunge la 12 metri înălţime. Numai că termenul scurt în care a fost executată această lucrare a ridicat semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor. Iar crăpăturile apărute demonstrează că totul s-a făcut în mare grabă și de …mântuială.

UPDATE 22 IANUARIE 2015. CNADNR a revenit cu precizări în care spune că: Ø  În cazul fisurilor apărute pe A1, Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot III la km 275+600 – km 275+700, CNADNR SA a intervenit efectuând reparaţii provizorii. Menţionăm că traficul pe acest sector de drum a fost redeschis circulaţiei rutiere, astăzi 22.01.2015, ora 07:00, la mai puţin de 24 de ore de la impunerea restricţiei de circulaţie pe Banda I. Ø  Viaductul de la Aciliu de pe  A1, Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot III, a fost deschis traficului rutier după efectuarea încercărilor statice şi dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare. Conform punctului de vedere emis de Proiectantul lucrării (Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL – S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A.): “Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice şi nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii.

440 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*