Alin Goga dezvăluie cum se fură miliarde de euro la Compania de Autostrăzi

loading...

Alin Goga, directorul adjunct de la Regionala din Craiova, suspendat din funcție după ce a dezvăluit ilegalitățile din CNADNR, dezvăluie românilor în ce hal se fac autostrăzile din România și cum angajații acestei companii de stat fură banii și fac recepția lucrărilor.

alin goga - cnadnrExasperat de jaful de miliarde de lei din bani publici, practicat de ani de zile la CNADNR, Alin Goga a ieșit la o emisiune tv la Realitatea Tv unde a dat în vileag tot ce știe despre cum se fură banii la drumuri și autostrăzi.

A ieșit la tv în speranța că cineva din România îl va auzi și va demara anchete. Degeaba a fost la DNA, că nimeni nu mișcă un deget. Ba din contră, tot el trage ponoasele. După ce a fost la realitatea TV și a atacat compania, a și fost suspendat din funcție.

”Dacă se ia şpagă în CNADNR? Sunt directori care au case mai mari decât Versailles-ul şi au lucrat toată viaţa lor la stat. Mai e o problemă, au gestionat contracte care şi-au mărit valoarea de la un milion de euro la 10 milioane de euro, au contracte pe nişte caiete de sarcini doar la anumite firme, adică erau făcute caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme. Sunt nenumărate exemple şi nenumărate agenţii de control şi încasare pe care le-au verificat domnul Liviu Costache şi domnul Calmus Lucian (directori în CNADNR- n.r.) şi au făcut rapoarte şi au rămas cu rapoartele. În rapoarte se spunea că fenomenul fraudei depăşeşte posibilităţile de stopare ale CNADNR-ului. Şi tu ştii lucrurile astea de ani de zile şi nu faci nimic? Credeţi-mă, nu mă bate gândul decât că există o gravă complicitate şi complicitatea aia nu este pe ochi frumoşi. Nu este că sunt eu prieten cu cineva. Este interes. Te protejez ca să îmi dai ceva”, a declarat într-un interviu pentru gândul Alin Goga, directorul suspendat de CNADNR după ce a vorbit despre ilegalităţile din companie.

Goga a afirmat în iulie că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie trebuie reconstruit şi a vorbit despre ilegalităţi în CNADNR.

“Vă spun că suntem ca la «Meşterul Manole»: ce am construit şi am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară şi – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condiţiile în care am ştiut că recepţionăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune şi după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână aşa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus şi pe întreţinere, pe investiţii, reabilitări şi avem o reţea care e jalnică, pentru că totul porneşte din interior: 6.000 de oameni şi 10 la sută sunt ingineri de drumuri şi poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condiţiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiţi papagali de toate culorile. Fiecare director şi-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează“, a spus  Alin Goga.

Directorul suspendat arată cu degetul către actualul șef al CNADNR, Narcis Neaga despre care spune că nu mișcă nimic deși i-a reclamat neregulile din companie: CNADNR are 2 miliarde de euro, Narcis Neaga e mai puternic decât un ministru, îşi bate joc de tot ceea ce aşteaptă oamenii. Sunt acum în Grecia, am trecut graniţa din Bulgaria în Grecia pe la Kulata. Nu am recunoscut, faţă de cum era acum 3-4 ani. Veniţi să vedeţi ce înseamnă planeitate la autostradă. Îmi este ruşine că lucrez în CNADNR când văd ce lucrări, ce rosturi de 2 lei pun (constructorii n.n.), ce planeitate de 2 lei şi colegii mei recepţionează în continuare lucrările ştiind că sunt proaste. Noi râdem de bulgari. Trebuie să ne fie ruşine, am ajuns în urma lor. Da, mă uit un pic la cum e făcut caietul de sarcini şi pot să spun cu o probabilitate de 70-80% cine câştigă un contract. Şi vă spun dumnevoastră acum că am precizat în anumite cazuri cu mult înainte cine o să câştige şi s-a confirmat. Acolo unde trebuie am confirmat. Am un raport de 78 de pagini care a stat pe masa domnului Narcis Neaga şi nu s-a luat absolut nici o decizie. Salariaţii respectivi au furat, apoi au pus banii la loc şi sunt în continuare salariaţi. Cred că oamenii se pot schimba, dar atunci când unii o fac de două ori, de trei de patru ori la rând, încep să mă îndoiesc că se mai schimbă. Şi atunci dacă nu tai răul din rădăcină alţii care sunt corecţi zic ‘uite, ală nu a păţit nimic, ală pleacă 8.000 de lei pe tură’. Apoi pune banii înapoi, el având 1.100 de lei salariu. De unde a pus 9.000 de lei? Şi îi laşi în pace? Suntem la biserică, ală şi-a recunoscut greşelile şi îi iertăm dom’ne, că noi suntem popi.

În 2011, Alin Goga spunea la România te iubesc! despre contractul pentru autostrada Comarnic-Braşov că ar fi presupus o mită de 440 de milioane de euro.

Goga, fost director în Departamentul juridic din compania de autostrăzi, spunea în 2011 că rezilierea contractului cu Vinci, în 2010, pentru construirea autostrăzii spre munte s-a făcut pentru că s-a cerut o şpagă prea mare.

Şi în 2010 Goga ieşea public cu declaraţii tranşante despre lucrările la drumuri, citate de ştirileprotv.ro: „Dacă lumea ar şti în România cum se cheltuiesc banii publici şi cât de prost sunt administraţi ne-ar împuşca ca pe câini, la gard”, spunea Goga în 2010, pornind de la scandalul execuţiei lucrărilor la şoseaua Transalpina.

Alin Goga a afirmat la finele lunii iulie, la Realitatea TV, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie ar trebui închis, în contextul în care circulaţia se desfăşoară în condiţii nesigure, iar singura soluţie rămâne reconstruirea sa.

743 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*