A început recensământul traficului autovehiculelor din România

loading...

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a început de ieri, recensământul traficului autovehiculelor care circulă pe teritoriul României, indiferent de ţara în care sunt înmatriculate. Astfel, avem 943 de posturi de înregistrare pe drumurile naţionale, 2.202 pe drumurile judeţene şi 184 pe drumurile comunale.

traficAcţiunea are loc la recomandarea Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi se desfăşoară în toate ţările Uniunii Europene. Înregistrările de trafic se vor desfăşura după un calendar prestabilit, care va monitoriza fiecare zi din săptămână, în diferite perioade considerate de vârf din punct de vedere al traficului. Monitorizarea se va  încheia la 13 noiembrie 2010, ora 20:00. Datele vor fi prelucrate iar concluziile vor fi făcute publice în primul trimestru al anului 2011.

Acţiunea este organizată pe toate drumurile naţionale de CNADNR şi coordonată de CESTRIN. De monitorizarea maşinilor care circulă pe drumurile judeţene şi comunale se ocupă autorităţile locale. Scopul recensămîntului este identificarea zonelor cel mai intens circulate, asa-numitele puncte fierbinţi, precum şi creionarea componenţei traficului, de marfă sau de persoane, care circulă pe reţeaua de drumuri publice. Înregistrarea manuală a maşinilor, bicicletelor şi motocicletelor se efectuează periodic, o data la 5 ani. Cunoaşterea caracteristicilor traficului pe reţeaua rutieră este absolut necesară pentru fundamentarea şi proiectarea investiţiilor rutiere şi a lucrărilor de întreţinere şi reparare a drumurilor, fundamentarea măsurilor de organizare a circulaţiei rutiere şi urmărirea dinamicii de evoluţie a traficului pe reţeaua de drumuri, precum şi elaborarea de studii pentru evaluarea calităţii aerului prin estimarea emisiilor din traficul rutier şi a impactului asupra mediului.

Colectarea electronică a datelor se face de către CESTRIN, care le va prelucra şi organiza statistic. Toate aceste date vor fi baza alcătuirii modelului naţional de transport atât la nivel naţional cât şi la nivel de dezvoltare regională.

736 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*