200.000 de shaorma consumate zilnic de români

loading...

Cele 1.000 de şaormerii din România au vânzări anuale de 200 de milioane de euro , cât 10% din toată piaţa de fast-food din România, confrom unei analize realizte de Business Magazin.

shaorma220.000 de şaorme vând zilnic șaormeriile din România, în valoare totală de  550.000 de euro , respectiv 200 de milioane de euro pe an. În timp ce proprietarii marilor lanţuri de profil susţin că este o afacere de viitor, avantajată de criză şi de lipsa de timp a românilor, unii sociologi spun că şaorma îşi trăieşte acum clipele de glorie şi în scurt timp, ca orice modă, românii nu vor mai sta la coadă pentru a cumpăra lipia cu carne de pui sau de vită, cartofi, varză şi castraveţi muraţi.

Din piaţa totală de fast-food din România, estimată la circa două miliarde de euro anual, cele aproximativ 1.000 de şaormerii, dintre care jumătate în Capitală, deţin 10%, respectiv au vânzări de 200 de milioane de euro.

Estimarea pieţei şaormeriilor a pornit de la vânzările de lipii, estimate la circa 50-55 de milioane de bucăţi pe an, piaţa fiind dominată de două mari firme, ambele cu acţionari libanezi, care produc circa 40 de milioane de lipii pe an.

La un preţ mediu de 10-13 lei, vânzările de şaorma la lipie ar totaliza circa 150 de milioane de euro, la care se adaugă alte 50 de milioane de euro din vânzarea de kebab, respectiv carnea de pui sau de vită servită la chiflă.

Vânzările şaormeriilor, de 200 de milioane de euro pe an, le egalează ca valoare pe cele ale celor mai importante cinci lanţuri de mâncare de tip fast-food, dintre care cele mai mari sunt McDonald’s, cu vânzări peste 110 milioane de euro în 2008, conform datelor de pe situl Ministerului de Finanţe, şi KFC, care a avut afaceri de 40 de milioane de euro.

896 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*