Breaking news

Peste 11 milioane de apeluri la 112, efectuate în 2012, au fost false

loading...

În 2012, apelul unic de urgență 112 a fost solicitat de peste 18 milioane de ori. Din păcate, aproximativ 70% dintre apeluri s-au dovedit a fi false. 

serviciul-112Sistemul unic de urgență 112, împlinește azi 22 de ani de la inaugurarea în Europa. Iar în luna aprilie se împlinesc 8 ani de când acest serviciu este operațional și în România.

Sistemul tehnic care gestionează numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991, iar în aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional în toată România.

Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi apelat, non-stop şi gratuit, de pe orice telefon fix sau mobil, pentru a contacta serviciile de urgență în orice țară a Uniunii Europene.

SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ şi în municipiul Bucureşti.

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale cooperează, prin protocoale de colaborare, în scopul dezvoltării SNUAU până la nivelul staţiilor de intervenţie organizate în municipii şi oraşe, altele decât cele din reşedinţele de judeţ.

De aceea, este foarte utilă cunoaşterea etapelor unui apel de urgenţă, astfel:

  • identificarea numărului de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
  • vizualizarea numelui şi adresei abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date (măsură necesară pentru aflarea veridicităţii apelului);
  • solicitarea de către operator, a datelor despre natura cazului;
  • transmiterea informaţiilor către dispeceratele ISU, Poliţiei şi Ambulanţei, în funcţie de natura cazului;
  • stabilirea rapidă a mijloacelor de intervenţie care participă la soluţionarea cazului
  • dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele cazului le sunt transmise simultan, în maximum două sau trei secunde.

După ce operatorul 112 preia apelurile, le filtrează, printr-un scurt interviu, stabilind, astfel, prioritatea intervenţiei. Utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor micşorează considerabil timpul de intervenţie.

Statistic vorbind, în anul 2012, din numărul total de apeluri contorizate la SNUAU, 31,62% au fost reale şi 68,38% false. Cele mai multe au fost transferate către:

–  Ambulanţă – 58,28%;

–  Poliţie – 27,27%,

–  ISU– SMURD – 12,25%;

–  Jandarmerie – 2,08 %.

La ora actuală, în România funcţionează 25 dispecerate comune ISU-SAJ, iar în judeţul Mureş există singurul integrat, care înglobează agenţiile responsabile în asigurarea răspunsului la situaţiile de urgenţă.

În ceea ce priveşte numărul de apeluri primite prin SNUAU 112 în ultimii trei ani, la nivelul IGSU, statistica este următoarea:

-516.779 de apeluri în anul 2010 (10,74% din totalul apelurilor)

-621.214 apeluri în anul 2011 (11,5% din totalul apelurilor)

-744.325 de apeluri în anul 2012 (12,25% din totalul apelurilor)

Ultimul Eurobarometru al Comisiei Europene, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în UE, în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata