Infrastrucrura CFR, la pământ, conform experților internaționali

loading...

Experții internaționai au ajuns la o concluzie sumbră privind infrastructura feroviară din România: este într-o stare catastrofală, la 20 de ani de la căderea comunismului.

trenuriVinovații: guvernanţii din toate partidele, care au manifestat un dezinteres general față de acest segment de transport.

În timp ce UE se reorientează către reţeaua feroviară pentru a proteja mediul, România, membru al Uniunii din 2007, acţionează tocmai invers, comentează AFP.

Între 1990, anul revenirii la un sistem democratic, şi 2009, numărul celor care călătoresc cu trenul s-a micşorat de şase ori, ajungând de la 407,9 milioane la 70,3 milioane, potrivit Oficiului de statistică.

Iar degringolada continuă. “Traficul ar putea scădea cu 10 la sută în 2010″, a declarat pentru AFP directorul departamentului de călători al companiei feroviare naţionale CFR, Liviu Pescăraşu.

Numărul maşinilor s-a triplat în 20 de ani, trecând de la 1,3 la patru milioane, românii îndreptându-se către un “lux” rar în perioada comunistă.

Renunţarea la călătoria cu trenul se explică şi prin prelungirea duratei traseelor determinată de infrastructua din ce în ce mai precară. Viteza comercială este de abia 50 de kilometri pe oră.

Potrivit datelor oficiale, 40 la sută din căile ferate şi 96 la sută din podurile feroviare au nevoie de reparaţii majore.

“România trebuie să investească mai mult în infrastructura feroviară care se distruge rapid din cauza lipsei de întreţinere”, a declarat pentru AFP Comisia Europeană.

283 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*