54 milioane de euro a costat modernizare a serviciilor consulare ale României

loading...

Ministerul Afacerilor Externe a cheltuit în ultimii doi ani de zile aproximativ 54 de milioane de euro pentru modernizarea serviciilor consulare din Ambasadele și Consulatele României.

e-visa - maeDirectorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat joi, presei din România, proiectele de modernizare ale sistemului de servicii reunite în cadrul Sistemului Informatic Consular (E-cons), dezvoltat sub deviza „Consulatul mai aproape de casa ta”. Odată implementat, acesta va plasa sistemul consular românesc printre cele mai moderne la nivel european.

Din proiectul E-cons fac parte următoarele componente: Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate – un sistem informatic integrat de tip Call Center şi Mail Center, care preia apelurile telefonice şi toate mesajele transmise de cetăţenii români către oficiile consulare ale României în străinătate și prin care se solicită informaţii şi sprijin consular, portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza, Sistemul Naţional de Informaţii privind Vizele (SNIV), prin intermediul căruia se derulează întreg procesul de preluare-eliberare a vizei româneşti.

Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie-componenta operată de MAE (E-Pass), Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni, pentru solicitări de servicii consulare din sfera activităţii notariale şi de stare civilă şi Registrul Electronic al Documentelor, cu rol în monitorizarea documentelor interne şi Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (a cărui implementare este preconizată a debuta în luna februarie 2015), platformă ce va informatiza celelalte servicii consulare, altele decât documentele de călătorie şi vizele, care, la ora actuală sunt prestate prin intermediul sistemelor deja existente (E-viza, SNIV, E-pass).

„Deviza <Consulatul mai aproape de casa ta> nu reprezintă o simplă frază, ci reflectă maniera de funcţionare a acestui sistem şi anume informarea prealabilă cu privire la toţi paşii ce trebuie parcurşi, precum şi iniţierea procedurilor consulare chiar de acasă sau de la orice terminal cu acces la internet”, a afirmat Bogdan Stănescu.

Şeful Departamentului Consular a subliniat că aceste sisteme informatice sunt deja folosite de personalul consular şi de solicitanţii de servicii consulare,  dovedindu-și deja eficacitatea în perioada de când au fost implementate.

Eforturile MAE s-au canalizat către proiecte concrete concepute după o atentă analiză a nevoilor reale ale cetăţenilor români. Aceste proiecte reprezintă cea mai elocventă dovadă a faptului că principalul obiectiv al MAE  este acela de a veni constant în sprijinul cetăţenilor români aflaţi în străinătate şi de a facilita accesul la servicii consulare de calitate. Este de subliniat faptul că un număr considerabil de români au apelat la aceste sisteme, într-un interval relativ scurt de la lansarea lor. 45% din cererile de viză pentru România procesate în intervalul mai – decembrie 2014 au fost transmise prin intermediul platformei E-viza, acest serviciu dovedindu-se extrem de util”, a declarat Bogdan Stănescu.

Începând din 5 ianuarie 2015, de când Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate este activ, au fost primite 42.176 de apeluri telefonice, dintre care 8.565 au fost soluţionate de către operatori, iar 30.433 au obţinut informaţiile solicitate prin intermediul robotului telefonic. De asemenea, aproximativ 2.500 de e-mailuri au fost soluţionate de componenta mail center din acest Centru unic.

Pentru o mai bună informare a cetăţenilor români, Departamentul Consular va crea şi un cont de Facebook, unde va posta informaţii actualizate de călătorie, precum şi alte informaţii consulare utile cetăţenilor români care călătoresc sau locuiesc în străinătate.

Bogdan Stănescu a afirmat că modernizarea sistemului consular cuprinde şi partea de îmbunătăţire a logisticii. Astfel, au fost reamenajate 37 de secţiuni consulare ale unor misiuni diplomatice, au fost achiziţionate clădiri pentru unele misiuni diplomatice (Bălţi, Cahul, Tbilisi, Shanghai, Tunis, precum şi  Centrul de Instruire pentru Personalul Consular al MAE, din Bucureşti), dotarea a 70 de misiuni diplomatice şi oficii consulare cu sisteme şi echipamente specifice, sisteme informatice de comunicaţii şi de securitate, birotică şi mobilier. Valoarea investiţiilor realizate din fonduri europene a fost de 53,7 milioane de euro, din care 15,7 milioane de euro au fost contribuţia naţională  de la bugetul de stat.

485 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*