Dacia 1310, în Cetatea Zeilor după 30 de ani, la Raliul Acropole

loading...

Dacia 1310, în Cetatea Zeilor după 30 de ani! La 30 ani după primul finiş românesc cu o maşină Dacia la Raliul Acropole – etapă de Campionat Mondial, un pilot autohton se întoarce la locul faptei.

Stefan Vasile si Georgios LadopoulosAjuns la 63 ani, triplul campion naţional Ştefan Vasile revine în Grecia la volanul unei Dacia 1310 istorice, o replică a celei cu care câştiga un loc pe podiumul clasei 1300 în 1985. Tot în acel an, Ştefan Vasile reuşea un spectaculos loc 18 în Raliul Portugaliei la general (cel mai bun rezultat all-time al României în Campionatul Mondial) şi se impunea la clasa 1300 grupa A.

La iniţiativa Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi a Retromobil Club România, maşina a fost reconstruită cu elemente originale în garajul celor de la Just Classics pe baza pozelor de arhivă puse la dispoziţie de pilot.

În spatele proiectului inedit stă chiar un grec, Georgios Ladopoulos, cel care îşi aduce aminte cu nostalgie de perioada când fugea de la şcoală să vadă Raliul Acropole.

„ Am vrut să refacem o poveste frumoasă a automobilismului din România. Am căutat şi găsit, în 99% cazurilor, elemente originale pentru configurarea maşinii. Am rezervat inclusiv numărul de concurs 112, acelaşi număr cu care Ştefan Vasile a participat la acest raliu şi în 1985. Nea Fane îl va avea acum copilot pe Levi Dudi, iar împreună sper să termine cu brio Raliul Istoric Acropolis 2015. Vreau să mulţumesc partenerilor proiectului SERUS, ELGEKA-FERFELIS, XANU AUTO şi HBC Development”, a declarat Georgios Ladopoulos, preşedintele Comisiei Sportive ale Retromobil Club România (RCR).

În 1985, trei maşini Dacia 1310 parcurgeau cu brio cei 2296 kilometri ai competiţiei pe drumuri accidentate de macadam, cu temperaturi ce depăşeau frecvent 40 de grade. Ştefan Vasile şi Ovidiu Scobai se clasau atunci pe locul 25 la general, deşi maşinile rivalilor aveau motoare şi de patru ori mai puternice.

Nu am mai mers la concursuri de foarte mulţi ani, dar m-am reacomodat repede cu maşină, e ca mersul pe bicicletă. Uitându-mă la maşină, îmi revin amintirile din acei ani. Raliul Acropole era unul extrem de dur, temperaturile erau ridicate, iar mecanicii se ţineau pe traseu după noi cu bidoane de apă rece. Maşinile Dacia 1310 aveau în jur de 70 cai putere, iar alţii veneau cu maşini şi de 300 cai putere. Am participat de mai multe ori, dar am terminat doar în 1985 pentru că mediile orare ridicate şi traseul dificil cerneau mult sita. Va fi cu siguranţă o experienţă frumoasă şi mulţumesc federaţiei, sponsorilor şi lui Georgios pentru sprijin”, a declarat Ştefan Vasile, triplu campion naţional de raliuri.

Organizat încă din 1951, celebrul Raliul Acropole a reprezentat mereu o piatră de încercare pentru piloţii din Europa.

dacia raliul acropole 1985

741 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*