Sporturile de iarnă- excelente pentru sănătate.

loading...

P1000230Iarna este anotimpul excelent pentru a testa sporturile cu adrenalină: snowboard, ski alpin, săniuş, bob, patinaj. Din ce în ce mai mulţi amatori ai sporturilor de iarnă iau cu asalt staţiunile montane pentru a descoperi distracţia pe pârtiile de ski sau săniuş. Alţii preferă patinajul în spaţiile special amenajate. Indiferent de sportul de iarnă practicat, asiguraţi-vă că aveţi la îndemână echipamentul de care aveţi nevoie pentru a nu întâmpina situaţii neplăcute.

Snowboard-ul poate fi practicat de toţi cei care sunt amatori de senzaţii tari. Echipamentul pentru snowbord trebuie să fie destul de lejer pentru a te mişca în voie. Important este echipamentul cu cască şi mănuşi de ski, cu ochelari de protecţie şi cu benzi pentru încheieturi. Placa de snowbord este echipamentul- cheie al acestui sport de iarnă. Picioarele trebuie legate de placă pentru a avea echilibrul necesar. Înainte de aventura pe pârtie, trebuie încercaţi câţiva paşi pentru a vedea dacă legăturile nu sunt prea strânse. În cazul amatorilor, părerea unui profesionist este extrem de folositoare mai ales în alegerea echipamentului necesar.

Ski-ul alpin este un sport de iarnă complex care aduce multe probleme amatorilor sau celor care nu cunosc în detaliu elementele de bază ale acestui sport. Ski-ul alpin se practică în regiunile montane înalte, unde stratul de zăpadă permite practicarea în siguranţă a unui astfel de sport. Fiind un sport de „înălţime mare”, numărul problemelor care pot apărea este destul de mare. Din acestă cauză este importantă practicarea în grup pentru a fi sigur de o eventuală salvare în cazul unor probleme majore. Echipamentul adecvat (rucsac, sac de dormit, harta regiunii montane etc.) este extreme de important ca şi documentarea solidă necesară practicării acestui sport. Practicat intens, de cel puţin 3 ori pe săptămână, câte 4 ore pe zi, schiul ajută la tonifierea musculaturii picioarelor şi abdomenului. În timp ce schiem, se îmbunătăţeşte circulaţia sângelui, ceea ce duce la o mai bună oxigenare a creierului.

Bobul este, de asemenea un sport de iarnă cu tradiţie mai ales în rândul localnicilor din zonele montane. Practicat pe pârtiile de gheaţă, bobul presupune un risc mare pentru cei mici. În România, acest tip de sport nu se practică cu prea mult interes din cauza lipsei de pârtii amenajate în acest sens. Cei care îl practică sunt profesionişti, obişnuiţi cu traseele montane lungi şi cu viteza mare. Acest tip de sport este indicat celor care iubesc adrenalina şi care sunt profesionişti în condusul autovehiculelor de dimeniuni mici.

Tot pentru iubitorii de adrenalină, mai există kitingului, un sport înrudit cu ski-ul ce îmbină puterea vântului cu alunecarea pe zăpadă. Acest tip de sport se practică pe zăpadă. Mai este cunoscut sub denumirea de snowkiting sau snowkite. Este sportul care utilizează forţa de tracţiune dezvoltată de un zmeu (kite) pentru deplasarea cu ski-urile sau cu placa.

Patinajul. Practicarea lui ne scapă de câteva  kilograme în plus, o oră de patinaj în ritm lent însemnând aproximativ 500 de calorii arse. Dacă viteza de deplasare este mare, se pot arde până la 1000 de calorii. De asemenea, patinajul îmbunătăţeşte respiraţia, fiind recomandat persoanelor care suferă de astm. În timp ce patinăm, corpul produce endorfine- hormoni ai fericirii, şi deci, starea noastră de spirit se îmbunătăţeşte.

Săniuşul. Atât de distractiv în vreme de iarnă, este metoda ideală de a ne recăpăta voia bună, starea de bine şi optimismul. Este şi el benefic pentru tonifierea muşchilor, fiind solicitată îndeosebi musculatura spatelui şi cea a picioarelor. este foarte important ca partiile pentru săniuş să fie cât mai line deoarece saltul brusc de pe sanie poate provoca accidente grave.

Toate tipurile de sporturi ale iernii sunt adevărate izvoare dătătoare a stării de bine. Practicarea unuia dintre aceste sporturi de iarnă timp de numai o jumătate de oră, este echivalentă cu o oră de aerobic sau de pregătire fizică la sală. Încă un plus îl reprezintă faptul că cei care le practică sunt mai feriţi de viroze în comparaţie cu cei care nu obişnuiesc acest lucru.

Ana Nedelcu

322 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*