Haos în spitale din cauza cardului de sănătate care blochează sistemul informatic

loading...

Cardul naţional de sănătate  a devenit obligatoriu de la 1 mai 2015. Însă, utilizarea acestuia a dus la blocarea sistemului informatic întrucât acesta nu a fost testat pentru a fi folosit și accesat simultan de zeci și sute de accesări.

spitalCardul național de sănătate dă peste cap sistemul medical românesc. Românii care încă nu au primit cardul acasă, fac cozi uriașe la casele județene de sănătate pentru a-l ridica, iar medicii se plâng că sistemul se blochează în momentul când vor să înregistreze informații despre pacienți.

În ciuda evidențelor și a problemelor reale, Casa Națională de Sănătate susține că totul merge perfect și că la primele ore ale dimineții, se realizau concomitent în sistem 9.000 de accesări cu cardul de sănătate.

Astăzi, până la ora 11, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizări de la furnizorii de servicii medicale care au întâmpinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau în curs de soluţionare în cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care să ducă la blocarea sistemului”, precizează CNAS în comunicatul de presă remis exclusivNEWS.ro.

CNAS solicită furnizorilor de servicii medicale să respecte legislaţia în vigoare şi să acorde serviciile cu card de sănătate celor care l-au primit, dar şi fără card de sănătate celor care încă nu au intrat în posesia lui.

Introducerea cardului de sănătate este un moment crucial pentru sistemul medical.

“Principala preocupare a CNAS este că introducerea cardului naţional de sănătate să nu îngreuneze sau să blocheze accesul pacienţilor la servicii medicale. Facem  apel la furnizori şi pacienţi, în egală măsură, să înţeleagă importantă introducerii acestui sistem şi să privească cu înţelegere şi calm eventualele probleme inerente apărute la implementarea unui sistem de mare anvergură şi complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

Oficialii CNAS spun că problemele inerente implementării unui proiect de astfel de dimensiuni vor fi rezolvate cu şi profesionalism de către specialişti.

”Casele de asigurări de sănătate au informat furnizorii cu care se află în relaţie contractuală despre actuală procedura de acordare a serviciilor medicale. De asemenea, CNAS este pregătită să rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care întâmpina greutăţi în utilizarea cardului de sănătate. Aceştia au la dispoziţie help desk-ul organizat în acest sens. Echipe de specialişti din toate casele de asigurări se află în teren pentru a identifica şi a acordă asistenţă furnizorilor de servicii medicale”, se mai arată în comunicatul CNAS.

1014 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*