Cum să evitați durerile de spate

loading...

indexAproape 80% din populaţie suferă, la un moment dat, în cursul vieţii, de o afecţiune la nivelul spatelui.  Mişcările bruşte, poziţiile vicioase, sedentarismul şi obezitatea sunt cele mai frecvente cauze ale durerilor de spate. Corectarea acestor factori este singura metodă de a preveni apariţia neplăcerilor.  De cele mai multe ori, durerile de spate apar în partea inferioară, zonă numită lombară, şi sunt rezultatul inflamării discurilor intervertebrale.

Iată câteva sfaturi utile care vă vor ajuta să reduceți apariția durerilor de spate:

Statul prelungit la birou suprasolicită articulaţiile coloanei vertebrale, favorizând apariţia disconfortului lombar. Persoanele care stau foarte mult timp la birou trebuie să-şi menţină spatele drept, sprijinit de spătarul scaunului. De semenea, trebuie evitate poziţiile vicioase care cresc tensiune în articulaţiile coloanei vertebrale, cum este cea ‘picior peste picior’. La fel de bine trebuie să evităm statul prelungit în picioare. Dacă acest lucru nu este posibil, trebuie făcute pauze de stat jos sau adoptate deplasări pe distanţe scurte.

Ai grija la cap! Poziţia capului are un rol uriaş în geneza durerilor de spate. Stând cu capul aplecat în faţă, el va fi susţinut de muşchii gâtului şi mai puţin de coloană. Aici trebuie avut grijă deoarece ţinând muşchii mult în tensiune, vor apărea şi durerile, resimţite în special în trapez. Ţine capul sus: trasează o linie care merge de la partea inferioară a orbitelor până la partea superioară a tragusului (proeminenţa situată anterior de canalul auditiv extern). Această linie trebuie să fie paralelă cu podeaua.

Coloana vertebrală permite mişcări foarte ample datorită articulaţiilor dintre vertebre. Dar mişcările de aplecare şi rotire pot produce luxaţii, întinderi, rupturi de ligamente, ce declanşează durerile dorsale. Atunci când facem sport, înainte de începerea programului de antrenament, este recomandat să ‘încălzim’ articulaţiile şi musculatura, efectuând exerciţii uşoare de stretching, sub supravegherea unui antrenor calificat.

Ridicarea unor obiecte grele solicită foarte mult coloana vertebrală, afectând discurile intervertebrale. Sfatul specialiştilor pentru cei care ridică greutăţi, este ca aplecarea să nu se facă de la mijloc, ci de pe ‘vine’. Obiectul trebuie ridicat folosind numai musculatura picioarelor, iar spatele trebuie să fie drept.

Sedentarismul duce la scăderea tonusului musculaturii lombare, fiind cauza apariţiei obezităţii. Exerciţiile fizice făcute cu regularitate, o alimentaţie sănătoasă (alimente precum broccoli, spanac sau ştevie te vor ajuta să ai oase mai puternice şi mai puţine dureri de spate) care să prevină obezitatea, ţin departe afecţiunile lombare.

Masajul diminuează congestia pelviană. În timpul ciclului menstrual, multe femei suferă de dureri lombare. Acestea pot fi reduse şi prin masaj uşor şi exerciţii fizice. Astfel se produce stimularea circulaţiei sanguine, diminuând congestia pelviană ce cauzează aceste dureri.

Ana Nedelcu

410 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*