Cum poti avea un somn mai odihnitor

loading...

Indiferent de activitatile pe care le faci zilnic, corpul tau are nevoie de cateva ore bune de odihna. Cel mai important este, desigur, somnul din timpul noptii, pentru ca organismul reuseste sa se refaca complet in acele sase, opt sau mai multe ore in care dormi.

femeie dormindPrimavara si toamna este, parca, mai greu sa adormim, din cauza diferentelor de temperatura dintre zi si noapte si din cauza schimbarilor climei, insa urmand cativa pasi simpli, vei avea parte de cateva ore de somn de calitate. Ce trebuie sa faci, ca sa te trezesti cu un zambet larg pe fata si cu chef de viata?

Bea multe lichide in timpul zilei

In acest fel, nu vei forta corpul sa scoata toxinele pe timpul noptii. Cu alte cuvinte, ii vei da o mana de ajutor. Poti bea nestingherit apa, ceaiurile tale preferate si sucuri naturale pe care sa le prepari singur din fructe si legume, insa nu foarte aproape de ora de culcare, ca sa eviti mersul la toaleta pe timpul noptii, care iti va intrerupe un somn linistit.

Nu manca prea mult sau prea putin

Stomacul plin sau gol iti va face noaptea mai grea. Daca mananci seara, asteapta sa treaca macar o ora pana sa te asezi in pat. Altfel, in loc sa se odihneasca, organismul tau va fi preocupat sa digere si te vei trezi obosit. Acelasi lucru este valabil si atunci cand nu mananci la cina. Acidul gastric te va trezi de cateva ori si asta inseamna ca a doua zi vei fi irascibil. Consuma ceva lejer cu cel mult 60 de minute inainte de culcare si vei avea un somn linistit.

Mentine o temperatura optima pentru odihna

Daca in dormitor va fi prea cald sau prea frig, nu vei reusi sa te trezesti energizat. Somnul ideal este cel realizat intr-o incapere cu cel mult 20 de grade, imbracat si acoperit de o patura. Vei evita astfel sa te trezesti cu fata umflata sau cu extremitatile reci. Daca esti mai friguros, poti dormi cu o pereche de sosete groase in picioare, iar daca preferi sa stai intr-o camera mai rece, lasa usa deschisa la dormitor.

Fara televizor, telefon sau alte gadgeturi

Daca vei petrece noaptea cu televizorul deschis, creierul tau nu va reusi sa se odihneasca, chiar daca esti adormit. Probabil nu ai realizat pana acum faptul ca tu percepi si zgomote din timpul somnului, iar asta nu are cum sa duca la un program de somn sanatos. La fel este si atunci cand iti lasi telefonul pe mod normal cand dormi. Notificarile primite sau apelurile care te vor deranja iti vor stresa creierul, iar tu te vei trezi mai obosit decat ai fost atunci cand ai pus capul pe perna. Inchide toate gadgeturile sau pune-le macar pe modul silentios, cand stii ca vrei sa dormi.

Nu consuma alcool, cafea sau tutun seara

Cu cel putin doua ore inainte de somn, corpul tau are nevoie sa intre, incetul cu incetul, intr-o stare de relaxare, iar aceste substante nu iti vor facilita senzatia de repaus. E binecunoscut faptul ca alcoolul, cafeaua si tutunul produc o stare de excitatie a creierului, asa ca renunta la ele inainte de culcare.

E foarte important sa ai un program de somn echilibrat, sa nu dormi nici prea mult, nici prea putin si in conditii optime, pentru ca randamentul tau sa nu scada si sa nu fii extenuat. Asculta-ti corpul si ofera-i odihna de care are nevoie.

sursa foto: pixabay.com

305 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*