Cele mai bune superalimente pentru bărbați

loading...

Ți s-a întâmplat adesea să îți propui să mănânci mai sănătos, ca să scapi de kilogramele în plus și să îți crești masa musculară? Faptul că încerci să îți amăgești foamea cu câteva frunze de salată verde, bei numai sucuri naturale si te multumesti cu o banana la pranz nu inseamna ca mananci sanatos.

gateste-sanatosCea mai buna metoda de slabit, pentru a scapa de grasimea abdominala, a creste masa musculara, nivelul de energie si puterea de concentrare o reprezinta adoptarea unei diete echilibrate, care se bazeaza pe o alimentatie diversificata si portii moderate. Astfel, dieta ta zilnica trebuie sa fie construita in jurul alimentelor bogate in nutrienti, care prezinta o multime de beneficii pentru sanatate si care te ajuta sa iti mentii greutatea sub control.

Migdalele

Migdalele contin grasimi nesaturate sanatoase, fibre si vitamina E. Migdalele sustin sanatatea inimii, a sistemului digestiv si a pielii. Desi migdalele au un continut caloric ridicat (578 calorii/100 grame), o portie de migdale de aproximativ 15 grame contine doar aproximativ 88 de calorii, asa ca le poti consuma ca gustare intre mese. Tine-le la indemana la serviciu sau la birou si vei avea o gustare sanatoasa, care iti potoleste foamea si iti da energie.

Carnea de curcan

30 de grame de piept curcan fara piele contin 7 grame de proteine, asa ca nu trebuie sa neglijezi aceasta resursa importanta de proteine pentru cresterea masei musculare. Carnea de curcan este bogata in vitamina B, zinc, seleniu si aminoacizi. In plus, este un aliment versatil, pe care il poti include foarte usor in dieta zilnica.

Quinoa

Gustul boabelor de quinoa nu este atat de perceptibil in mancaruri, asa ca sunt potrivite si pentru cei care nu prea se dau in vant dupa cerealele integrale. Boabele de quinoa au un continut mai ridicat de proteine decat majoritatea celorlalte cereale, precum si grasimi nesaturate, benefice pentru sanatatea inimii. De asemenea, quinoa este si o buna sursa de fibre, de vitamina B, A, C,E,dar si de minerale precum fier, calciu, iod, seleniu si zinc, ce intaresc sistemul imunitar.

Uleiul de masline

Uleiul de masline este o sursa foarte buna de grasimi mononesaturate, asa ca il poti adauga in salate sau il poti folosi la prepararea altor mancaruri. Acest ulei are si proprietati antiinflamatori, asa ca este de ajutor pentru a reduce inflamatiile si poate inlocui cu succes untul sau alte grasimi de origine animala.

Ceaiul verde

De la efectele benefice in prevenirea cancerului, pana la scaderea in greutate, ceaiul verde este recunoscut pentru calitatile sale deosebite. Il poti consuma cald sau rece, de preferinta neindulcit sau cu putina lamaie. Avand si efect diuretic, este recomandat sa nu bei mai mult de 1-3 cani zilnic.

Fasolea neagra

Boabele de fasole neagra au un continut ridicat de fibre, care isi maresc volumul si iti ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp. Fasolea neagra mai contine si carbohidrati complecsi, ceea ce inseamna ca organismul are nevoie de mai mult timp pentru a-i transforma in energie. Spre deosebire de carne, fasolea negra contine si proteine, insa nu contine grasimi saturate.

Laptele

Laptele este un aliment in care sunt prezente toate elementele nutritive de baza – proteine, glucide si lipide, in proportii optime cu biodisponibilitate crescuta pentru organism.Reprezinta o sursa perfecta de calciu ce este usor de asimilat de catre corp si contine mai mult calciu decat spanacul, ouale sau soia.

Laptele este si o sursa de serotonina, un aminoacid esential ce determina starea de bine si relaxarea, asa ca nu e de mirare ca laptele poate fi un antidepresiv eficient.

Soia

Soia contine o cantitate de proteine asemanatoare cu cea din carne, o cantitate de fibre similara cu cea din cerealele integrale, antioxidanti, vitamine si minerale, la fel ca majoritatea fructelor si legumelor. Daca nu iti place tofu sau laptele de soia, aceasta poate fi inclusa in diferite mancaruri.

Iaurtul

Iaurtul iti ofera toate beneficiile laptelui, plus culturile vii de bacterii care ajuta la dezvoltarea florei intestinale. Un sistem digestiv sanatos te poate ajuta sa previi aparitia multor probleme digestive. Ca si laptele, iaurtul contine calciu, care are un rol important in intensificarea arderilor de grasimi si te ajuta sa pierzi in greutate. Consuma iaurt degresat simplu, fara indulcitori sau alti aditivi.

Spanacul

O portie de spanac iti ofera fibre, calciu si necesarul zilnic de betacaroten, pentru sanatatea sistemului imunitar si pentru sanatatea ochilor. Daca nu iti place spanacul simplu, il poti adauga in salate sau in supe.

Painea integrala

Faina alba nu numai ca nu contine fibre si proteine, dar se digera si foarte lent. Carbohidratii complecsi, pe care ii gasesti in cerealele integrale si in faina integrala iti ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp si iti ofera mai multa energie. Asa ca in locul feliei de paine alba de la micul dejun, alege painea din faina integrala.

Broccoli

Aceasta leguma este o buna sursa de fier, calciu, fibre si vitamina C, asa ca este bine sa consumi broccoli pentru sanatatea sistemului circulator si a oaselor si pentru cresterea imunitatii. Peparat la abur este o garnitura foarte buna pentru alte mancaruri, insa se poate adauga si in supele de legume.

Ovazul

superalimente-dieta-barbatiIn locul cerealelor cu zahar, o portie de fulgi de ovaz este mult mai indicata pentru a-ti oferi senzatia de satietate, care se mentine pentru mai mult timp. Ovazul contine o cantitate ridicata de zinc, necesar pentru sanatatea sistemului imunitar si pentru combaterea stresului. De asemenea, ovazul contine si fibre solubile, care protejeaza inima si arterele prin scaderea nivelului de colesterol LDL.

Rosiile

Rosiile sunt bogate in licopen, un antioxidant foarte puternic, care se gaseste in pigmentul ce da culoarea rosiilor. Acest antioxidant ajuta la prevenirea mai multor afectiuni, printre care si cancerul la prostata. Totodata, rosiile se numara printre putinele alimente care sunt la fel de nutritive atat crude, cat si gatite. Licopenul este liposolubil si este mai bine absorbit in corp in prezența grasimilor- putin ulei de masilne este perfect pentru a facilita absorbtia.

Afinele

Dintre toate fructele, afinele sunt cele mai bogate in antioxidanti, fibre, vitamine si minerale. In special antioxidantii care lupta impotriva radicalilor liberi sunt prezenti intr-un numar mare. Aceiasi antioxidanti sunt importanti si pentru santatea sistemului nervos.

Somonul

Acest peste este bogat in acizi omega 3, care ajuta la sanatatea sistemului cardiovascular, imbunatatesc capacitatea de concentare si previn imbatranirea prematura. Spre deosebire de grasimile saturate care duc la obezitate, grasimile polinesaturate din carnea de peste previn obezitatea si sprijina pierderea in greutate.

Asadar, acestea sunt superalimentele pe care ar trebui sa le incluzi in dieta zilnica, daca vrei sa slabesti, sa iti cresti masa musculara, sau sa mananci sanatos. Pe baza acestor alimente, iti poti crea o dieta diversificata, care iti ofera toti nutrientii de care ai nevoie.

375 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • Gelu
    26 May 2017 at 15:47 -

    pe mine mar interesa ceva de marit penisu