Alimentația bărbatului sănatos, vesel și frumos

loading...

Un bărbat se simte împlinit atunci când este vesel, arată bine și are o relație înfloritoare de iubire. Toate aceste obiective pot fi atinse printr-o alimentație potrivită, care stimulează producția hormonilor necesari unui bărbat puternic și fericit.

happy_young_man1Serotonina și dopamina sunt hormonii responsabili cu starea ta de bine, iar testosteronul este cel care te ajută să adaugi masă musculară atunci când mergi la sală sau cand faci exercitii fizice acasă. Mai jos este o listă a alimentelor bogate în substanțele necesare organismului pentru a produce cei trei hormoni.  Ca o surpriza plăcută pentru voi, cititorii noștri, ultimul paragraf prezintă alimentele care va ajută să aveți o erecție mai bună.

Serotonina, hormonul fericirii

Producția de serotonină este stimulată de anumite substanțe care se găsesc în următoarele alimente: alge marine, alune, ananas, banane, branzeturi, cereale integrale, ciuperci crimini, creveti, curmale, dovleac si seminte de dovleac, fulgi de ovaz, homar, linte, mazare, nuci, orez brun, orz, oua, paine integrala sau neagra, papaya, somon, ton, quinoa, salata, seminte de floarea soarelui, seminte de susan, smochine, spanac, sparanghel, telina, frunze de telina, tomate, unt de arahide, de migdale sau de nuci, usturoi.

Dopamina sau “molecula plăcerii”

Dopamina este activată de descărcarea adrenalinei în sânge în urma excitației sexuale. Acest hormon este activat de asemenea ca reacție la nou, la situații neașteptate și incitante, la ideea că urmează să se produca ceva placut și neobișnuit. În ceea ce privește efectul dopaminei asupra comportamentului s-au facut experimente de laborator foarte interesante. Subiecții erau șoricei: În cușca unui mascul aflat în perioada de imperechere este introdusă o femelă. Evident, el o primește cu entuziasm și face tot ce știe mai bine. După câteva ore scena se repetă. Același mascul, aceeași femelă, același rezultat. După alte câteva ore, din nou. La a patra – a cincea încercare masculul începe sa-și piardă interesul. La a șasea deja nu-i mai dă nicio atenție. Poate că e deja satisfacut? Ei bine, nu! Când i se aduce în cușcă o nouă femelă el își regăsește entuziasmul și o ia de la început. Surpriza și mai mare apare la urmatorul experiment: după ce masculul își pierde total interesul pentru partenera sa, i se injectează o doză de dopamină. Apoi i se aduce aceeași femelă. Și ce credeți? Este din nou excitat și plin de dorință, ca și cum ar vedea femela pentru prima oară!

Ar fi util, așadar, să știm care sunt alimentele care stimulează secreția de dopamină, pentru a rămâne mereu fascinați și interesați de ceea are de oferit viața. Iată lista alimentelor: afine, anghinare, armurariul, avocado, banane coapte, capsuni, cereale integrale, semintele de dovleac, fructe uscate precum prune sau caiese, fulgi de ovaz, ginseng indian, ginseng rosu coreean, mere, menta, migdale, nuci, orez brun, orz, oua, paine integrala, peste, somon, ton, planta schinduf, seminte de susan, suc de sfecla, sparanghel, unt de arahide, de migdale sau de nuci.

Testosteronul, pentru masa musculară

Fie că mergi la sală, fie că depui muncă fizică, fie că faci exerciții acasă, prezența testosteronului în organism este esențială în dezvoltarea masei musculare. Pentru ca producția naturală, proprie, de testosteron este cea mai bună și singura sănătoasă pentru organismul tău, iată alimentele de care ai nevoie: afine, alune, alune de pamant, avocado, branzeturi, brocoli, carne de vanat (singura carne recomandata in afara de carnea de peste), ciuperci, conopida, seminte de dovleac, fasole, fulgi de ovaz, germeni de grau, lactate, lamai, miere de albine (4 lingurite pe zi), nuci, oua, peste, ton, portocale, suc de rodii (1 pahar pe zi), seminte de susan, struguri roasii, ulei de masline, usturoi, varza. O parte dintre aceste alimente stimuleaza in mod direct productia testosteronului, altele reduc secretia de cortizol – numit si hormonul stresului – sau secretia hormonilor feminini.

În vederea unei producții proprii optime de testosteron aveți nevoie ca somnul de noapte să fie între 6 și 8 ore. Este bine să stați cât mai mult la soare.

Evitați antrenamentul cardio excesiv, care ar putea duce la cresterea secreției de cortizol. Evitați carnea de vită și cea de pui care stimulează secreția de prolactină. Evitați dulciurile, zahărul, glucoza și carbohidrații nesănătoși, care se transformă în glucoză: paste, pâine albă, prăjituri. Evitați grapefruit-ul (grefele) pentru că acestea stimulează producția de estrogen.

Erecția

Alimentele consumate au impact inclusiv asupra erecției. Iată lista alimentelor sănătoase pentru erecția ta: afine, banane, cirese, aroma placintei de dovleac, fructe uscate precum prunele si caisele, planta giloy (mareste numarul de spermatozoizi si imbunatateste calitatea spermei), gingko biloba – frunze, ginseng indian, ginseng rosu coreean, linte, mango, mere, miere de albine, migdale, morcov, nuci, papaya, pepene verde, piersici, suc de rodii, salata, suc de sfacla, smochine, sofranasul (sic!), spanac, stridii, telina, frunze de telina, ulei de masline. Toate acestea ajuta la circulatia sangvina de la nivelul penisului sau din zona pelviana. In plus, pur si simplu ca afrodisiace, care maresc libidoul sau dorinta sexuala sunt: iarba caprei agitate sau epimedium sagittatum, ghimbirul, cuisoarele si scortisoara.

Pentru o erecție sănătoasă, ca și pentru o bună producție de testosteron, este bine să stați departe de alimentele ce conțin grăsimi saturate, carne, unt, mezeluri, ulei de floarea soarelui, de palmier sau de cocos, alimente care conțin zahăr, făinoasele, soia, conservele, alimentele procesate, cele de tip fast-food, prăjelile, cicolata neagră. Alimentele bogate în sodiu pot duce la disfuncții erectile, brânză bogată în sodiu, snacks -urile, murăturile, bicarbonatul de sodiu, sosul de soia.

Să aveți o viață sănătoasă, armonioasă și condusă de iubire!

Marius Lumen

1639 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*