8 cele mai bune alimente cu ajutorul carora controlezi diabetul

loading...

Stabilirea celor mai bune alimente in cazul in care suferi de diabet poate fi un lucru complicat. Obiectivul principal este sa mentii nivelul de zahar din sange cat mai scazut. De asemenea, e important sa consumi produse care contribuie la prevenirea riscului de aparitie a altor complicatii, precum problemele de inima.

legumeIn continuarea acestui aricol iti vom prezenta 8 cele mai bune alimente pe care pacientii cu diabet de gradul 1 si 2 le pot consuma.

Ce trebuie sa manance un diabetic?

  • Peste gras

Pestele gras este una dintre cele mai sanatoase mancaruri de pe planeta. Acesta cuprinde: somonul, sardinele, heringul, anchoa si macrou.

Introducerea pestelui gras in alimentatia obisnuita reduce riscul aparitiei accidentelor cardiovasculare si a nivelului de trigliceride. Totodata pestele este o sursa bogata de proteine care iti ofera senzatia de saturatie, diminuand astfel apetitul alimentar si imbunatatind metabolismul.

  • Legume verzi

Frunzele leguminoase verzi sunt extrem de nutritive si slabe in calorii. Spanacul, napul si alte legume asemanatoare contin vitamine, inclusiv vitamina C, care ajuta la reducerea hipertensiunii si minerale. De asemenea, frunzele verzi sunt bogate in antioxidanti (luteina si zeaxatina, esentiale pentru vedere si piele).

  • Oua

Sunt satioase, previn problemele de inima, reduc inflamatiile si cresc nivelul colesterolului bun din organism, diminuandu-l pe cel daunator.

S-a realizat un studiu pe oameni cu diabet de gradul 2 si, in urma consumului zilnic de doua oua, s-a inregistrat o imbunatatire a nivelului de colesterol si zahar din sange. Ai in vedere sa consumi ins pecial galbenusul, intrucat acesta este cel mai plin de nutrienti si asigura cele mai multe beneficii.

  • Turmeric

Tumericul are un ingredient activ, numit curcumin, care are capacitatea de a reduce inflamatiile, glicemia, previne atacurile cardiovasculare si problemele articulatiilor, o afectiune des intlnita in cazul diabeticilor. Deoarece curcuminul este greu absorbit de organism de unul singur, este recomandat a se consuma Tumeric pulbere sau Curcumin capsule.

  • Iaurt grecesc

Are capacitatea de a echilibra glicemia, datorita continutului de probiotice, ajuta la scaderea in greutate. Este o sursa bogata de proteie, calciu si are doar 6-8 grame de carbohidrati la fiecare portie, mult mai putin decat un iaurt obisnuit.

  • Ulei de masline extravirgin

Contine grasimi monosaturate si echilibreaza nivelul de trigliceride, aflat intr-o cantitate nesanatoasa in cazul persoanelor cu diabet de gradul 2. Previne aparitia atacurilor cardiovasculare si, datorita antioxidantilor din compozitia sa, are capacitatea de a reduce inflamatiile, de a intari vasele de sange, de a regla colesterolul si tensiunea.

Alege ulei de masline extravigin pentru ca, fiind neprocesat, cuprinde antioxidantii si proprietatile sale naturale, benefice organismului.

  • Oleaginoase

Acestea cuprind fibre si carbohidrati usor digerabili. Printre ele se numara: migdale, nuci, alune, macadamia, fistic. Consumate zilnic acestea ajuta la scaderea in greutate si a nivelului de insulina, care poate duce chiar la aparitia Alzheimer-ului.

  • Capsuni

Capsunile sunt pline de vitamina C si antioxidanti care ajuta la diminuarea colesterolului si a nivelului de insulina, inca de la primul consum. De asemenea, capsunile prezinta si proprietati antiinflamatorii datorita acestor antioxidanti.

Diabetul nesupravegheat poate produce aparitia altor probleme de sanatate. Din acest motiv este nevoie sa se tina sub supaveghere, tinand cont de alimentele pe care le consumi si modul in care iti programezi fiecare masa.

sursafoto: http://honesthealthylife.com

1679 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*