5 semne că ai probleme cu dieta

loading...

În ziua de astăzi, este destul de complicat să alegi dieta potrivită. Nu trebuie să decizi numai ce fel de alimente să incluzi în dieta zilnică, ci trebuie să te asiguri și că alegerile pe care le faci nu sunt dăunătoare pentru sănătate.

probleme-dietaMajoritatea persoanelor au ținut măcar o dată o dietă sau au luat în considerare faptul că dieta lor zilnică nu este tocmai cea mai sănătoasă și că ar fi cazul să facă anumite schimbări în alimentație.

Chiar dacă la începutul dietei te simți bine, problemele încep să apară când îți dai seama că o anumită dietă nu i se potrivește oricărei persoane. Astfel, din dorința de urma o dietă care este ”la modă”, se poate întâmpla să neglijezi anumite semne prin care corpul tău îți transmite că nu primește toate substanțele nutritive de care are nevoie, sau că dieta pe care o urmezi nu conține un număr suficient de calorii.

De la dieta vegană, la cea macrobiotică sau paleo, există o mulțime de diete care îți promit că vei topi kilogramele în plus cu puțin efort sau chiar deloc. Dar oare toate aceste diete funcționează cu adevărat? Acordă atenție anumitor semne care îți arată că dieta pe care o urmezi nu îi oferă corpului tău tot ceea ce are nevoie.

Începi să ai anumite probleme de sănătate

Chiar dacă la începutul dietei te-ai simțit bine, ai început să ai tot felul de simptome ciudate, pe care nu le-ai avut până acum și nu știi cum să ți le explici. Aceste simptome pot varia și, aparent, nu au legătură cu alimentația. De exemplu, dacă încep să îți apară brusc mai multe carii sau ai migrene frecvente, aceste simptome pot fi cauzate și de anumite carențe nutriționale, rezultate în urma unei diete restrictive. În alte cazuri, apare așa-numitul ”efect yo-yo”, când pui la loc toate kilogramele pierdute la începutul dietei, sau se poate întâmpla să te îngrași mai mult. Sau, se poate întâmpla să ai pur și simplu o stare generală proastă.

Ai frecvente schimbări de dispoziție

Ai observat că îți este mai greu să te organizezi? Începi să uiți anumite lucruri? Sau ai o stare de iritabilitate și de stres pe care nu ți-o poți explica? Toate aceste simptome pot fi, de asemenea, semne că există un anumit deficit nutrițional în organism. Cel mai frecvent este vorba despre un deficit de vitamina B12, vitamina D, aminoacizi sau acizi grași esențiali.

Ți-e poftă mereu de ceva dulce
Tuturor ni se întâmplă uneori să ne fie poftă de ceva dulce, dar dacă ți se întâmplă frecvent și nu poți să te gândești la altceva, este cazul să iei în considerare faptul că este modul prin care corpul tău îți transmite că are nevoie de anumite substanțe nutritive. Dacă ți se face foame la scurt timp după ce mănânci, sau dacă tot timpul îți este poftă să mănânci ceva dulce (sau poate fi vorba și despre alimente sărate, prăjeli, alimente acre etc.), este un semn clar că dieta pe care o urmezi nu satisface cerințele nutriționale ale organismului.

Te simți mereu obosit
Hrana este practic ”combustibilul” cu care funcționează organismul nostru, deoarece caloriile sunt transformate în energia necesară pentru buna funcționare a acestuia. Atunci când nu consumi suficiente calorii, sau când alimentația nu este diversificată, este firesc să te simți mereu obosit, lipsit de energie, apatic.

Obiceiurile tale alimentare sunt nesănătoase
Atunc când îți este greu să ții o dietă, se întâmplă să mai și ”trișezi”, adică să te abați de la planul alimentar stabilit. Fără să îți dai seama, aceste scăpări se pot transforma în obiceiuri frecvente și te trezești că ronțăi tot timpul câte ceva între mese, că alegi un meniu rapid de la primul fast food care îți iese în cale în locul mâncării sănătoase, sau că mănânci o masă copioasă la ore târzii din noapte. Aceste deprinderi nesănătoase pot fi cauzate și de dieta pe care o urmezi.

Ce este de făcut?
Dacă observi aceste semne, înseamnă că este cazul să îți revizuiești dieta zilnică și să faci anumite schimbări în alimentație.

În primul rând, nu strică să îți consulți medicul de familie și să faci un set de analize pentru a identifica eventualele deficiențe din organism. Rezultatul acestora te poate ajuta să afli în ce măsură și în ce fel este cazul să îți schimbi dieta și ce suplimente alimentare ar trebui să completeze aportul de substanțe nutritive din hrana zilnică.

De asemenea, este important să adopți o alimentație sănătoasă, diversificată, în care să incluzi toate grupele de alimente în cantitățile recomandate. Renunță la mâncărurile de la fast food, la prăjeli, la pâine și la produsele de panificație din făină albă și la cele cu un conținut mare de sare și/sau zahăr.

Obișnuiește-te să îți pregătești cât mai multe mâncăruri în casă, folosind rețete sănătoase, cu ingrediente proaspete și cât mai puțin procesate.

Nu uita că orice dietă trebuie însoțită de mișcare, nu numai dacă vrei să slăbești, ci și pentru a-ți menține sănătatea și pentru prevenirea bolilor și afecțiunilor cauzate de un stil de viață sedentar.

392 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*