Breaking news

Senatul României face anchetă în cazul accidentului aviatic din Munții Apuseni

loading...

Comisia de Apărare din Senatul României va derula o anchetă paralelă cu cea a procurorilor, cu privire la accidentul aviatic din Munții Apuseni, soldat cu moartea Aureliei Ion și a pilotului Adrian Iovan.

turnul de control oradea - isu crisanaPreşedintele Comisiei de Apărare din Senat, Corneliu Dobriţoiu, a declarat, miercur că membrii Comisiei vor analiza modul în care s-a intervenit pentru salvarea victimelor accidentului aviatic din Apuseni.

Corneliu Dobriţoiu spune că există mari neclarităţi în cazul tragediei, iar printre cei care vor fi chemaţi în faţa comisiei sunt şi miniştri care ar fi trebuit să gestioneze situaţia. Cât și angajați STS, IGSU și Romatsa.

Poate un ministru să fie violonist sau pianist, dar are în spate un corp de cadre tehnice care au răspundere. E adevărat, ministrul, în baza propunerilor acelor experţi, spune «Da», «Nu», «Mai aşteptăm»…. Degeaba ne îndreptăm asupra unui ministru şi spunem un ministru nu a făcut, a avut sincope de comunicare, a fugit în teren, a fugit în pădure…Nu aşa stau lucrurile. Dar dacă ministrul nu era prezent? Instituţiile trebuie să funcţioneze la parametrii optimi“, a spus Corneliu Dobritoiu.

Potrivit acestuia, aria de audieri ar trebui să fie extinsă în ideea în care membrii Comisiei se pot edifica asupra prevederilor legale şi asupra atribuţiunilor fiecărei instituţii care participă în “spectrul generos al misiunilor de căutare-salvare” şi să vadă în ce măsură au fost duse la îndeplinire atribuţiunile pe care le avea fiecare instituţie.

El a adăugat că o eventuală comisie de anchetă va solicita o expertiză tehnică asupra modului în care au fost achiziţionate anumite repere tehnice care să conducă la “triangularea punctului sau staţiei care emite un semnal”.

Întrebat despre posibilitatea ca Armata să fi putut supraveghea pe radar traseul avionului până la prăbuşire, fostul ministru a răspuns: Într-adevăr, sunt două tipuri de sisteme. Unul tridimensional, FPS-ul, care asigură monitorizarea spaţiului aerian de la înălţimi de la 1.500 m în sus. Oricum şi ROMATSA şi Armata au imaginea aeriană reală, la zi. Cum e firesc, pentru acoperirea unor necesităţi de siguranţă naţională, de apărare naţională, Armata a achiziţionat şi alte sisteme care să asigure supravegherea înălţimilor sub 1.500 de metri. Nu cred că se întâmplă până la firul ierbii şi nu ştiu unde sunt localizate, acesta este un alt aspect.

Ancheta senatorială vine la 15 zile de când un avion cu 7 persoane la bord, dintre care patru medici, o studentă la medicină, un pilot și un copilot, s-a prăbușit pe 20 ianuarie 2014, într-o pădure din Munții Apuseni. Accidentul aviatic s-a soldat cu moartea pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion. Victimele accidentului aviatic au fost găsite de către un grup de localnici din comuna Horea, la circa șase ore de la prăbușirea aeronavei. Autoritățile statului nu au reușit să găsească locul unde s-a prăbușit avionul deși medicul Radu Zamfir a dat în nenumărate rânduri, informațiile furnizate de google maps, însă angajații STS, ISU și Romatsa nu au știut să transforme coordonatele din zecimale în minute și secunde.

 

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata