Tiraj record pentru Charlie Hebdo. Publicația va fi tipărită în 3 milioane de exemplare

loading...

Charlie Hebdo, deja celebra revistă de caricaturi, a cărei redacție a fost decimată de doi jihadişti francezi, frații Kouachi, pe 7 ianuarie, va fi tipărită miercuri, în 3 milioane de exemplare. Un tiraj record pentru revista satirică care săptămânal apărea în circa 60.000 de exemplare.

Charlie HebdoTragedia din 7 ianuarie 2015 a adus o publicitate uriașă, revistei de satiră, Charlie Habdo. Din acest motiv, revista va apărea miercuri, tipărită în 3 milioane de exemplare, ca urmare a interesului uriaș din partea francezilor dar nu numai.

Numărul de miercuri va fi distribuit în toată lumea și va fi editat în 16 limbi, întrucât distribuitorul revistei, MLP, primeşte avalanşe de comenzi din Franţa şi din străinătate.

Toate încasările pentru primul milion de exemplare vor merge la Charlie Habdo, reţeaua de distribuţie MLP, acceptând să lucreze gratuit.

Avocatul publicaţiei a anunțat că viitorul număr va conţine caricaturi cu Profetul Mahomed şi va fi editat în 16 limbi.

Noul număr va conţine desene realizate de toată echipa de jurnalişti de la Charlie Hebdo, inclusiv unele realizate de celebrii Charb, Cabu, Wolinski, Tignous şi Honoré, înainte ca aceştia să fie ucişi în atentatul din 7 ianuarie.

Săptămânalul satiric francez a fost vizat, pe 7 ianuarie, de un atac comis de doi jihadişti francezi, soldat cu 12 morţi şi 11 răniţi.

Printre victimele atacului se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski).

În prezent, Jurnaliştii şi caricaturiştii săptămânalului Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia cotidianului Libération.

Publicația Charlie Hebdo a primit mai multe donaţii pentru continuarea activităţii, inclusiv de la Guvernul Franței, 1 milion de euro. Dar și 250.000 de euro dintr-un fond al presei susţinut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovaţie digitală susţinut de Google şi 100.000 de lire sterline de la The Guardian Media Group,.

Revista Charlie Hebdo a fost lansată în 1969 şi până în 1981 a apărut săptămânal. După care, a fost suspendată, iar, în decembrie 1982, a mai apărut un număr al acesteia. În anul 1992, Charlie Hebdo a reînceput să apară cu regularitate, fiind editată de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist şi jurnalist francez.

Charlie Hebdo este un săptămânal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul său profund antireligios şi pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publică în mod regulat.

Charlie Hebdo, un jurnal fără publicitate, apare pe piaţa franceză în fiecare miercuri, la preţul de 3 euro.

417 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*