Breaking news

Realitatea TV dă în judecată Kantar Media din cauza falsificării audiențelor tv

loading...

Scandalul audiențelor tv din România ajunge în instanță. Compania Realitatea Media a decis să dea în judecată Kantar Media Audiences pe care o acuză de nereguli în măsurarea audienţelor tv, cerând despăgubiri de 10 milioane de euro.

realitatea tv - audiente kantar mediaRealitatea TV a decis să dea în judecată firma Kantar Media Audiences. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că pe 26 februarie 2013, potrivit datelor Kantar Media, Realitatea TV ar fi avut o audienţă de 0,0 vreme de 45 de minute. Adică în intervalul respectiv de timp a avut mai puţin de 8 telespectatori.

Realitatea Media solicită firmei Kantar Media daune morale de 10 milioane de euro pentru prejudiciul cauzat.

Kantar Media lucrează pe un eşantion de 1237 de persoane, în ale căror televizoare s-a montat un dispozitiv de măsurare numit peoplemetru, în condiţiile în care există un univers de 15 milioane de televizoare în România.

Din informaţiile obţinute de la sociologi de marcă a rezultat faptul că măsurătoarea efectuată pe un eşantion reprezentativ având mai puţin de 4200 de persoane este irelevantă, rezultatele acesteia fiind distorsionate şi nerespectând o acurateţe a adevărului„, susţin reprezentanţii Realitatea Media.

“Măsurătorile efectuate, dar mai ales rezultatele acestora nu sunt decât o manevră dolozivă a acestei societăţi de măsurare a audienţelor TV, manevră menită să determine o scădere sau chiar o distrugere a unui post de televiziune notoriu cu scopul fraudulos de a creşte ratingul altor posturi de televiziune, pentru manevrarea bugetelor de publicitate ale companiilor solicitante de servicii de publicitate”, mai menţionează plângerea.

În replică la aceste acuzații, Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) cere Realitatea TV să înceteze de îndată dezinformarea publicului, după ce postul de televiziune a declanşat o campanie eronată de informare a telespectatorilor, pe tema unor rezultate punctuale furnizate de Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţei TV, realizat de firma Kantar Media.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata