Peste 3,4 milioane de români au văzut la TVR 1, finala Germania – Argentina

loading...

Finala Cupei Mondiale  de Fotbal, disputată duminică de Argentina și Germania la Rio de Janeiro, a fost urmărită la TVR 1, de peste 3,4 milioane de români.

Germania invingatoareFinala Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 a adunat, aşa cum era de aşteptat, cel mai mare număr de microbişti în faţa micilor ecrane. Partida dintre Germania şi Argentina, disputată pe 13 iulie, de la ora 22.00, pe celebra arenă Maracana din Rio de Janeiro, a adus din nou principalului post al Televiziunii Române poziţia de lider incontestabil de audienţă. TVR a transmis în direct şi în exclusivitate toate cele 64 de meciuri de la Cupa Mondială, pe TVR 1, TVR HD şi online, pe TVR+.

În medie, 3,4 milioane de români au stat cu ochii pe televizor duminică seara, TVR 1 înregistrând, în intervalul orar 22.00 – 0.36, un rating mediu de 18,4%* şi o cotă medie de piaţă** de 43% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Cupei Mondiale a avut aproape 2 milioane de telespectatori (rating mediu 19,3%, share mediu 43,7%), dintre care aproape 1 milion reprezintă targetul comercial (18,3% rating mediu, respectiv 45,1% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului care a adus Germaniei al patrulea titlu mondial s-a înregistrat la finalul primei reprize, când nu mai puţin de 4.221.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 22,8%, share 46% la nivel naţional). Dintre aceştia, 2.366.000 s-au situat în mediul urban (rating 23,4%, share 46,5%). Finalul partidei a fost cel mai atractiv pentru publicul tânăr, ora 0.31 aducând recordul de telespectatori pe target comercial: 1.139.000 de persoane (rating 22,4%, share 68,4%).

Şi finala mică a Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, partida disputată între reprezentativele Braziliei şi Olandei, a stârnit interesul telespectatorilor. În medie, 1.581.000 de români au urmărit, sâmbătă seară, înfrângerea Selecao pe Estadio Nacional din Brasilia, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 8,6% şi un share mediu de 27,9% la nivel naţional. În medie, 940.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit finala mică la TVR 1 (rating mediu 9,3%, share mediu 28,1%), 405.000 dintre aceştia reprezentând targetul comercial (corespunzând unui rating mediu de 8% şi unei cote medii de piaţă de 26,5%).

Microbişti sau nu, românii au fost, în această lună, martorii spectacolului fotbalistic al anului. În total, 13.521.000 de persoane au vizionat cel puţin un minut din întreaga competiţie de la TVR 1. Iar în clasamentul celor mai bune 20 de programe tv din perioada desfăşurării Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 (12 iunie – 13 iulie), nu mai puţin de 16 poziţii sunt ocupate de partidele de fotbal difuzate la TVR 1.

Prima victorie a unei ţări europene la Cupa Mondială pe continentul american se află, ca audienţă, pe locul I în topul programelor Televiziunii Române, din 1 ianuarie 2012*** până în prezent. De altfel, şi următoarele poziţii în acest clasament sunt ocupate tot de meciuri de fotbal din cadrul Cupei Mondiale – mai exact, din preliminariile acesteia. Partidele jucate în deplasare de reprezentativa României – împotriva naţionalelor Turciei (în 2012), Olandei şi Ungariei (ambele în 2013) – se clasează pe locurile următoare în topul programelor TVR al ultimilor doi ani şi jumătate. În acelaşi top, finala Campionatului European de fotbal (meciul Spania – Italia, din 1 iulie 2012) ocupă abia locul cinci.

788 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*