25% din televiziunile naționale la un pas de desființare

loading...

Criza economincă lovește în plin televiziunile din România. Apărute în ultimii ani ca ciupercile după ploaie din motive mai mult sau mai puțin politice, televiziunile din România resimt din plin criza economică și un sfert din ele sunt în pragul de a se închide.

televiziuni_3Declinul televiziunilor românești a fost intuit și de cele  mai cunoscute vedete de televiziune, Andreea Marin, Teo Trandafir și Mihaela Rădulescu. Bugetele din ce în ce mai mici ale televiziunilor au determinat pe cele trei dive să bată în retragere, preferând să se retragă în lumina reflectoarelor decât să moară încet dar sigur în producții tv de duzină.

Televiziunile comerciale trăiesc din publicitate. Dacă publictatea nu vine atunci mai există șansa ca patronii să investească în televiziune fără a mai spera că își vor recupera vreodată banii. Așa se face că din toată pleiada de televiziuni naționale, cele de nișă, specializate în sport sunt cele mai afectate de reducerea volumului de publicitate. Telesport, DigiSport plus, Sport Klub, Sport 1 și GSP, au ajuns în pragul falimentului, iar audiențele din luna iulie nu fac decât să le grăbească dispariția de pe micul ecran.

Trustul lui Sorin ovidiu Vântu a fost cel mai afectat de criza economică. 3 din cele 4 canale tv deținute de trustul Realitatea Cațavencu sunt pe punctul de a-și da duhul. Telesport, The Money Channel și Romantica sunt oile negre ale trustului care doar au îngițit resurse și bani și nu au produs nimic, cu excepția pagubei de milioane de euro. Cu audiențe modeste, întrecute și de Taraf Tv, cele trei televiziuni nu mai au mult și vor dispărea din peisajul audiovizual românesc.

N24 Plus, fost N24, s-a transformat din televiziune de știri în televiziune generalistă, însă audiențele tot jos au rămas, semn că nici după rebrănduire nu are șanse să supraviețuiască. Cu o medie de 6.000 de telespectarori pe zi în luna iulie, N24 Plus nu prinde Crăciunul.

DDTV cel de-al doilea pui tv al lui Dan Diaconescu, după rebrănduire din televiziune generalistă în canal de nișă specializat pe transmiterea de filme și documentare piratate,  s-a evaporat din top 50 audiențe tv în România. Este ținut în viață doar ca alternativă de comutare a transmisiei de pe OTV în caz de ”atentat” la televiziunea poporului.

Digi Sport Plus, fratele mai mic și necăjit al Digi Sport, nu stă deloc bine la capitoul audiențe. Cu o medie de 3.000 de telespectatori pe zi, în luna iulie, este la un pas de desființare. Deși este ținut în viață pentru difuzarea meciurilor din Liga I, în curând nota de plată uriașă care tot crește, va duce inevitabil  la desființarea lui.

TVR Info este oaia neagră a Televiziunii Publice, iar audiențele sunt atât de ”mari” încât nu se pot măsura de către firmele de profil. Încă de la început a dat semne că nu s-a născut cum trebuie, așadar nici ”creșterea” nu a fost prea sănătoasă. Deșii șefii TVR țin la secret bugetul de investiții și audiențele canalului cică de utilitate publică, este clar că merge pe minus la greu, că doar mănâncă resurse umane și financiare și este menținut în viață doar din orgolii personale, însă nu pentru mult timp. Noua cunducere a TVR i-a pus gând rău postului TVR info, cică de utilitate publică. O fi, dar cine se uită la el?!

Boom TV mai are un pic și face boom de tot. Înființată în urmă cu 4 ani, platforma de televiziune a acumulat datorii de peste 70 de milioane de euro și mai are în portofoliu doar 130.000 de abonați. În lipsa unui ”investitor ” strategic este pe cale de explozie.

Music Channel, se zbate în josul clasamentului audiențelor tv, cu o medie de 4.000 de telespectatori pe zi. Cu toate că face tamtam odată pe an cu premiile Romanian Music Awards, nu reușește să urce în clasamentul autiențelor tv și se menține pe linia de plutire doar cu infuzii de capital din partea patronului Givanni Francesco, iubitul Ioanei Băsescu, care are alte interese cu postul tv, nicidecum să îl facă de top TEN.

Vox News, puiul mic și prost al B1 Tv, nici nu s-a lansat bine că este în comă cronică. Cu un pachet grafic execrabil și cu emisiuni patetice, fără publicitate, este sortit pieirii în scurt timp. Audiența canalului în luna iulie a fost de 2.000 telespectatori pe zi, clasânduse pe locul 52 în topul audiențelor din România.

În timp ce unele din televiziuni își dau duhul altele se pregătesc să scoată capul în lumea audiovizualului românesc. Pe 15 august Romtelecom și-a lansat canalul Dolce Sport și vrea să încerce marea cu degetul, avându-l la cârmă pe ex-TVR-istul Vlad Enăchescu care a dat chix la Telesport și speră să dea lovitura cu Dolce Sport.

Patricu se pregătește să revoluționeze piața de televiziune din România printr-un nou concept, însă ne pune răbdarea la încercare și nu dezvăluie nimic, în schimb ne spune să avem răbdare până în toamnă.

Acționarii ziarului Puterea se pregătesc să atace piața tv din România cu un canal tv care să rupă gura târgului. Data nașterii…incertă, poate seprembrie 2010.

Între timp Adriana Bahmuţeanu, șoția fără acte a lui Silviu Prigoană, a fost numită  șefă peste Taraf Tv și prima modificare în grila de programe a postului de muzică a fost introducerea  emisiunii „Fata de la miezul nopţii” în care prezentaroarea dansează și se dezbracă pe manele, iar telespectatorii îi trimit SMS-uri cu supra taxă ca să îi spună că e frumoasă. Emisiunea are succes iar audiența Taraf Tv în intervalul prime time este de 22.000 de telespectatori surclasând posturi tv ca Eurosport, National Geographic, GSP TV sau Kiss TV. Așa da rețetă de succesuri în televiziune.

Conform datelor de audeință pe luna iulie 2010 Pro TV se clasează pe prima poziție cu o medie de 267.000 de telespectatori,  Antena 1, pe locul doi, cu 185.000 de telespectatori iar pe locul trei se situează Realitatea TV cu 142.000 de telespectatori pe zi.

1044 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • Liviu
    16 August 2010 at 01:15 -

    Faliment usor si sanatate !