Știrile tv detronate de cele online, la capitolul încredere

loading...

Numărul de utilizatori de internet care acordă încredere știrilor de pe internet este mai mare decât cel al telespectatorilor care au încredere în ceea ce văd pe micul ecran, conform unui nou studiu despre educația media efectuat de britanicii de la Ofcom.

clickbigStudiul intitulat \’Educație media pentru adulții din Marea Britanie\’ (UK Adults\’ Media Literacy), realizat pe baza a 1824 de interviuri complexe, sugerează că 58% din utilizatorii de internet au încredere în știrile online, în timp ce doar 54% din telespectatori acordă încredere știrilor TV. O mai mare proporție de ascultători de radio (66%) cred mai degrabă în știrile ascultate la radio decât în cele receptionate prin alte medii de difuzare.

Sondajul este destinat să ofere o imagine de ansamblu asupra competentei mediatice a adulților cu o vârstă de peste 16 ani din Marea Britanie și urmează unor studii similare efectuate anterior în 2005 și 2007 de către aceeași organizație (Ofcom). Constatările sale relevă ca aproximativ jumătate din populația adultă suspectează că informațiile primite prin intermediul televiziunii (52%) și radioului (50%) ar putea fi incorecte și lipsite de credibilitate, în timp ce doar 31% dintre utilizatorii de internet au această părere despre știrile online.

\’Conform cu datele noastre, și în România, deși nu există studii comparative specializate asemenea celui britanic, apetența publicului pentru mediul online este în creștere. În ceea ce privește credibilitatea televiziunilor – după ani de-a rândul în care programele TV au fost \’tabloidizate\’ fără discernământ și în care politica s-a amestecat cu jurnalismul – aceasta se află pe o pantă descendentă\’, afirmă Iulia Radu, președinte al MediaPedia – ONG care se ocupă cu educatia media în România.

Ofcom este organizatia independenta care reglementeaza programele audiovizuale din UK, avand ca echivalent in Romania Consiliul National al Audiovizualului (CNA).

367 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*