Breaking news

Utilizarea corecta a bicicletei eliptice

loading...
0 7

De cele mai multe ori, decizia de incepe un antrenament poate fi o provocare pentru cei care abia descopera lumea fitness-ului. Daca sunteti  incepator si vreti sa va imbunatatiti forma fizica, este indicat sa incepeti cu pasi marunti, dar siguri.

Pentru un incepator, antrenamentele cu aparatele de fitness pot fi neplacute sau chiar dureroase daca veti incepe cu exercitii de nivel avansat sau la intensitati prea mari. Ultimul lucru pe care il doriti atunci cand incepeti un antrenament cu un aparat de fitness este sa va raniti.

Bicicleta eliptica este aparatul ideal pentru incepatori care va permite sa faceti exercitii de tip cardio intr-un ritm mai lent. Acest aparat de fitness este excelent pentru toate categoriile de varsta deoarece antrenamentele au un impact mic asupra articulatiilor in comparatie cu alergatul in parc, fiind astfel alegerea potrivita pentru incepatori, indiferent de varsta.

Ce are in plus o bicicleta elipica?

Bicicleta eliptica, in comparatie cu alte modele de biciclete fitness, este un aparat stationar utilizat eficace pentru antrenarea picioarelor, ci si a bratelor. Datorita manerelor mobile de care dispune, acest aparat ofera posibilitatea unui antrenament complet, pentru: tonifierea gambelor, coapselor si feselor, tonifierea bratelor si a spatelui si cresterea rezistentei la efort simuland urcatul scarilor, mersul pe jos sau alergatul intens. In plus, o bicicleta eliptica, ca pret, nu constituie o investitie foarte mare, raportul calitate-pret fiind unul foarte bun. Avand in vedere numeroasele beneficii pe care aceasta le are, in comparatie cu alte aparate de fitness, acesta este unul foarte accesibil.

Avantajele utilizarii bicicletei eliptice

–          se pot evita riscurile de accidentare, datorita pedalelor spatioase aderente ce nu pun presiune asupra articulatiilor;

–          benefica pentru intarirea sistemului imunitar si combaterea bolilor metabolice;

–          eficace in sustinerea unui efort controlat pentru cresterea rezistentei fizice;

–          duce la arderea unui numar de calorii de pana la 800 sau chiar 1000 intr-o singura ora);
–          dezvoltarea armonioasa a corpului;

–          mentinerea la greutatea ideala;
–          imbunatatirea starii generale de sanatate (o mai buna functionare a sistemului cardiovascular, precum si a inimii si plamanilor);
–          benefica in eliberarea de stres, etc.

Instructiuni de utilizare a bicicletei eliptice pentru incepatori

–          nu sariti peste incalzire – incepetu sa pedalati la un nivel de intensitate lent/mediu;
–          treceti la urmatorul nivel de intensitate treptat, fara a depune brusc un efort prea mare, in functie de ritmul dumneavoastra cardiac (puls, batai inima);
–          opriti-va in momentul in care simtiti ca ati ajuns la epuizare (muschi obositi, respiratie grea);
– relaxati-va dupa fiecare antrenament pe bicicleta eliptica, intindeti-va picioarele si oferiti-va cateva momente de destindere prin exercitii de stretching;
–          ulterior, hidratati-va din plin;
–          faceti o pauza de minim o zi intre antrenamente, pentru odihna si refacerea muschilor dupa exercitii intense;
–          la urmatorul antrenament incearcati sa adaugati cateva minute de pedalare in plus, pana cand veti ajunge treptat la performanta de a pedala minim 30 de minute fara intrerupere intr-o singura sesiune.
–          consultati un doctor inainte sa va apucati de exercitii cardio pe bicicleta eliptica, in cazul in care suferiti de o boala cardiovasculara sau va aflai sub tratament medicamentos;
–          nu depasiti intervalele de pedalat mai mari de 10 minute la inceput, daca veti simti dureri ale muschilor cauzate de suprasolicitarea acestora.

Antrenament cu biciclete fitness inSPORTline pentru incepatori

–          5 minute: pedalati usor, de incalzire, cu rezistenta mica;
–          3 minute: mariti rezistenta bicicletei pentru un pedalat mai greu – daca puteti purta in acelasi timp o discutie fara niciun efort, acesta este nivelul de baza al pedalatului dumnevoastra);
–          2 minute: mariti rezistenta pana cand veti pedala mai greu fata de nivelul de baza;
–          3 minute: micsoreaza rezistenta pana ajungeti la nivelul de baza;
–          2 minute: mariti din nou rezistenta pana cand veti pedala mai greu fata de nivelul de baza;
–          5 minute: micsorati rezistenta pana la un nivel confortabil de pedalat pentru finalizare.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata