Transporturile agabaritice, necesare, dar greu de realizat

loading...

Transportul de marfuri intre orase sau intre tari este o necesitate in fiecare industrie si in cele mai multe ramuri ale comertului. De la materiale, la produse alimentare, la haine sau utilaje, firmele au nevoie sa aduca marfa pe care o vand sau o transforma in altceva (in urma unui proces tehnologic).

transportDe partea cealalta, produsele rezultate trebuie sa fie si ele livrate catre destinatarii care platesc pentru ele. Asadar, transportul devine o parte integranta a oricarei afeceri, chiar daca nu toate firmele au si masinile necesare pentru a face asta si aleg sa faca schimb de marfuri cu ajutorul unor parteneri profesionisti. Cu atat mai mult, insa, o companie de profil este necesara cand vorbim despre transportul unor utilaje mari sau a altor marfuri grele si care ocupa mult spatiu. In acest caz, putem vorbi despre transporturile agabaritice, aparitii rare pe soselele tarii, dar care atrag instant atentia.

Transporturile agabaritice, o aparitie spectaculoasa

Pe cat de greu este de realizat un astfel de transport, pe atat de mult reuseste sa atraga atentia. Marfurile tranportate sunt mai late, mai inalte sau pur si simplu mai grele decat ce se transporta in mod obisnuit pe sosea si, tocmai de aceea, vedem chiar si la stiri atunci cand transporturile agabaritice au loc. In plus, sunt necesare tot felul de autorizatii de la primariile localitatilor prin care trece convoiul (de multe ori trailerul sau tir-ul responsabil este insotit si de catre alte masini, pentru a oferi siguranta celorlalti participanti la trafic) si de masini in plus, deci nu sunt prea multe servicii de transport marfa care sa accepte un astfel de contract. Totusi, ele exista si pot sa fie de ajutor pentru domenii diverse.

  • Domeniul agricol este unul in care transporturile agabaritice sunt de cele mai multe ori cerute. Aici nu vorbim insa de transportul utilajelor agricole care, oricat de mari si de grele ar fi, nu reprezinta chiar transporturi speciale, intrand mai mult sub incidenta celor normale (in plus, combinele si tractoarele au rareori nevoie de transport, acesta fiind necesar doar la relocarea vehiculelor dintr-o parte in alta a tarii sau cand trebuie sa ajunga foarte repede dintr-un loc in altul). Pe de alta parte, agricultura nu inseamna doar plantare si recoltare, toate produsele agricole trebuind sa fie si tinute undeva. Si abia in acest caz este nevoie de un transport agabaritic. Silozurile pentru cereale sunt de cele mai multe ori mari si grele, avand un volum cu mult superior capacitatii oricarei camion obisnuit. Nu insa si pentru un vehicul specializat pentru transportul agabaritic, unul care poate sa livreze silozuri si alte spatii de depozitare oriunde in tara.
  • Si industria are nevoie de aceleasi facilitati, mai ales daca vorbim despre industria grea, cea constructoare de nave sau de alte vehicule de transport. In acest caz este nevoie de hale, de motoare care le depasesc cu mult in greutate si inaltime pe cele obisnuite, in general de piese foarte mari si foarte grele. Nu toti producatorii industriali au nevoie de asa ceva, dar in Romania au mai ramas cativa care inca lucreaza la acest nivel ridicat. Si, daca, pana in tara, produsele sunt de regula aduse cu vapoare, de la Galati sau de la Constanta ele trebuie sa fie transportate si pe sosea. Asadar, apare din nou nevoia de transporturi agabaritice. Acestea se realizeaza cu ajutorul trailerelor extensibile, care pot transporta piese de lungime mare, sau a unor trailere puternice, care suporta greutati superioare.
  • Daca pana acum am vorbit despre materia prima necesara in procesele industriale, uneori si produsele finite ale acestora au nevoie de un transport agabaritic, pentru ca sunt prea grele pentru a fi livrate in orice alt mod. De cele mai multe ori, acest lucru este valabil in cazul produselor destinate transporturilor. Vagoanele si locomotivele sunt, de cele mai multe ori, transportate pe sine, dar apar si situatii in care este nevoie de livrarea lor pe sosea. La fel se intampla si cu vasele construite in combinatele din porturi, care sunt de regula trimise la destinatie pe apa. Insa, cand ele sunt construite pe bucati, ar putea sa fie nevoie de transportul lor pe pamant, cu ajutorul unui trailer bun care sa le suporte greutatea imensa.
  • Nici constructiile de anvergura nu pot sa fie realizate fara cateva materiale care se transporta cu ceva dificultate. Nu orice constructie are nevoie de ele, dar in cazul podurilor sau tunelurilor ar putea sa fie o necesitate. Vorbim aici de stalpi de beton, bare uriase de metal, sau de placi gigantice. In plus, pentru a putea opera cu ele s-ar putea sa fie nevoie si de o macara pe masura. Si cum acestea trebuie sa fie mutate in functie de necesitati (poate ca anul acesta stau intr-un judet si in anul urmator trebuie sa ajunga in capatul opus de tara), transporturile agabaritice reprezinta singura solutie disponibila.
  • In final, industria energiei electrice poate sa beneficieze si ea de astfel de servicii speciale, mai ales cand vine vorba despre transportul de mori eoliene. Acestea sunt si foarte grele, dar si foarte lungi si nu au cum sa fie desfacute si transportate pe bucati. Asadar, folosirea unui trailer lung, extensibil, devine o necesitate in acest sens. Pe langa toate acestea, soferul trebuie sa fie si el extrem de atent in timpul transportului, iar traseul trebuie sa fie realizat cu cea mai mare atentie, pentru a se evita drumurile cu foarte multe curbe.

Asa cum am spus, nu sunt prea multe firme de transport care pot sa ofere astfel de servicii clientilor. Una dintre ele este insa UniversalSpedition, companie care poate sa asigure atat transportul, cat si planul sau vehiculele de insotire civila. Mai mult decat atat, acestia nu se ocupa doar cu transporturile speciale, ei putand sa ofere si transporturi frigorifice interne si internationale sau pentru toate tipurile de marfuri la care s-ar gandi cineva. Preturile sunt calculate in functie de distanta si de greutatea celor transportate, iar produsele pot fi aduse sau livrate si in regim de cuplaj, ceea ce ofera posibilitatea unor economii.

1146 2
loading...
2 Comentează știrea

Lasă un comentariu

*

*

  • Laurentiu
    15 September 2016 at 12:33 -

    Sunt mai greu de realizat aceste transporturi, dar poti sa transporti o cantitate dubla sau tripla cu un singur transport decat unul obisnuit.

  • Maria
    25 July 2017 at 15:07 -

    Foarte bun articol, este bine ca putem apela la firme de specialitate cand avem nevoie de asemenea transporturi.