Breaking news

Top 4 comportamente nocive care iti distrug masina

loading...

O problema cu care managerii de service-uri se confrunta din ce in ce mai frecvent este lipsa de intretinere a vehiculelor noi.

Soferii cumpara vehicule noi si nu asigura monitorizarea tehnica de care vehiculul are nevoie prin efectuarea reviziilor periodice si a verificarilor, ori de cate ori observa ca ceva nu este in regula. Dincolo de aceasta neglijenta, exista de asemenea comportamente nocive in ceea ce priveste condusul, care iti afecteaza in fiecare zi masina, fara ca macar sa iti dai seama.

Cunoasterea acestor greseli te va ajuta sa le constientizezi atunci cand le faci si asfel sa reduci mult frecventa vizitelor la service si necesitatea de a cumpara frecvent piese motor.

Ponirea “la rece” (cu motorul neincalzit)

Plecarea de pe loc, cu acceleratia calcata brusc, fara “incalzirea” in prealabil a motorului poate duce la o uzura mai rapida.

Neschimbarea uleiului la timp

Am auzit multe persoane spunand despre uleiul de motor ca daca nivelul este ok, de ce ar trebui sa-l schimbe?! Ei bine, chiar exista un motiv! In timp, uleiul isi pierde proprietatile si nu mai asigura o lubrifiere optima. Este important sa respecti numarul de kilometri indicat de producator. Cele mai noi variante de ulei pot avea un interval extins intre schimbari, asadar verifica intotdeauna indicatiile de pe ambalaj.

In general, in cazul unui motor pe benzina, schimbarea se va face la aproximativ 15 000 km sau annual. Atentie, de asemenea, la nivelul minim. Nivelul ideal de ulei ar trebui sa ajunga undeva spre linia a 2-a a indicatorului de ulei.

Piciorul constant pe ambreiaj

Cine n-a lasat niciodata piciorul pe pedala de ambreiaj asteptand sa se faca verde semaforul? Sincer, cu totii o facem, mai mult sau mai putin regulat, mai ales in oras, cand exista cate un semafor la fiecare pas… Stim si scuza, desigur, “nu apas, doar tin piciorul deasupra pedalei”. Insa, chiar fara a realiza, piciorul tau exercita o usoara presiune pe pedala de ambreiaj, care are ca efect declansarea mecanismului ambreiajului.

Coborarea pantei cu piciorul pe frana

Gestionarea unei coborari in panta mare necesita o tehnica pe care uneori avem tendinta sa o uitam. Cel mai adesea, stam cu piciorul apasat pe pedala de frana pe toata lungimea coborarii. Acest lucru este eficient, insa are si consecinta grava a incalzirii placutelor de frana, a discurilor si a lichidului de frana, cu riscul ca pedala sa nu raspunda dupa un timp. Solutia? Utilizarea franei de motor si apasarea pedalei de frana intermitent.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata