Breaking news

Doar unul din 10 oameni mai poartă un costum la locul de muncă

loading...

Conform unui studiu realizat în Marea Britanie, de Travelodge, peste jumătate dintre angajați cred că un cod de îmbrăcăminte casual este mai accesibil și are nevoie de mai puțină întreținere. Travelodge este un lanț hotelier care operează peste 550 de hoteluri și, anual, se ocupă de aproximativ 10 milioane de clienți de afaceri. 

Cercetătorii au chestionat 2000 de angajați și au descoperit că la birourile din Marea Britanie sunt mai multe șanse să existe gentlemeni profesioniști, dar îmbrăcați în blugi sau pantaloni chinos, cămăși cu buton cu mâneci lungi și un blazer sau un sacou casual. Ca încălțăminte, aceștia poartă, de obicei, mocasini, teneși sau pantofi sport.

Șapte din zece participanți la studiu au declarat că preferă un stil casual la locul de muncă, pentru că îi face să se simtă mai confortabil. Unul din cinci angajați au susținut că o ținută mai lejeră îi ajută să își exprime personalitatea.

Totodată, mai bine de jumătate dintre angajații care lucrează la birou cred că un cod vestimentar casual este mai accesibil la preț și are nevoie de mai puțină întreținere. Iar un sfert dintre ei susțin că este stresant să fie bine îmbrăcați tot timpul.

În opinia angajaților britanici, ținuta business nu-și mai găsește rostul printre cei care lucrează la birou, iar dacă văd un coleg care poartă un costum, acesta ar ieși în evidență într-un mod nu prea plăcut.

Profesorul Karen Pine, psiholog la Universitatea Hertfordshire, a declarat: “În ultimele trei decenii am experimentat mari schimbări la locul de muncă, unde tradițiile și protocoalele au scăzut enorm. Cele mai mari schimbări au inclus declinul ierarhiei, șeful fiind mai puțin o figură autoritară și mai mult un trainer, toți colegii fiind apelați pe numele mic, iar cea mai mare schimbare este trecerea de la un cod oficial de îmbrăcăminte la unul obișnuit. Purtând o ținută casual Friday în fiecare zi, angajații se simt independenți și își pot prezenta personalitatea prin modul în care se îmbracă mai degrabă decât prin poziția pe care o dețin, ceea ce duce la legături mai puternice între colegi și elimină barierele de la locurile lor de muncă “.

Cravata nu mai este nici ea definiția ținutelor office. Unul din șapte angajați crede că  acest articol vestimentar, care este prezent de pe vremea romanilor, a dispărut din codul vestimentar de lucru în 2010, așa cum acul de cravată a pierdut din simpatie la sfârșitul anilor 80.

Pentru bărbați, o cămașă tradițională, un sacou smart-casual și o pereche de pantofi obișnuiți, comozi s-au transformat într-o ținută de birou unanim acceptată în ultimii 30 de ani.

Participanții la acest studiu au fost întrebați și ce om de business consideră că a influențat decisiv codul vestimentar de la birou. 

Fondatorul Virgin Group, Sir Richard Branson, a ocupat poziția de top ca guru de stil smart-casual.

Branson, acum în vârstă de 67 de ani, a renunțat la costum și cravată la mijlocul anilor 90 în favoarea cămășilor cu gât deschis și al blugilor de la Levi’s.

Pe locul al doilea a fost fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, cu “amabilitatea stilizată” a tricoului casual gri și a blugilor. El a susținut că, purtând aceeași ținută în fiecare zi, are mult mai mult timp să se gândească la lucrurile importante.

                Cum să te îmbraci mâine, la birou.

Pentru că, de multe ori, bărbații rămân fără răspunsuri atunci când privesc dimineața, în interiorul dressingului, Bman.ro , magazin de haine online vine cu cinci sugestii de ținute smart-casual pe care le puteți purta la birou.

                Ținuta 1 –  Pentru persoanele care nu poartă cămăși atât de des, se recomandă o ținută casual.  Vara, cămașa poate fi înlocuită cu un tricou polo, din bumbac, pantaloni chino și pantofi sport, cu talpa din spumă sau cauciuc. O ținută confortabilă, care vă face să vă simțiți în largul vostru întreaga zi. Cele două culori, alb și bleumarin, sunt modeste, pentru a nu atrage atenția colegilor de muncă.

                Ținuta 2 –  Pentru această ținută smart – casual se recomandă o cămașă în dungi, descheiată la primii doi nasturi, din material natural din in, acesta fiind mai răcoros decât bumbacul. Pentru o lejeritate sporită, se pot purta mocasini din piele de vițel, cu talpă confortabilă și o pereche de pantaloni chino. Accesoriile cele mai potrivite pentru această ținută sunt cureaua, cu o nuanță apropiată încălțămintei și ceasul de mână.

                Ținuta 3 – Pentru că timpul petrecut la locul de muncă este de minim opt ore, ținuta trebuie să fie și foarte confortabilă. Blugii simpli, care au și 3% lycra sunt foarte practici și se potrivesc cu un tricou polo, din bumbac și un sacou casual, în carouri, din lână subțire, de vară. Încălțămintea trebuie și ea asortată ținutei.

                Ținuta 4  – O altă zi la birou, o altă ținută confortabilă, practică și serioasă: o pereche de pantaloni chino, o cămașă din bumbac, cu imprimeuri mici, în buline, iar încălțămintea poate fi o pereche de pantofi sport din piele de vițel, cu talpă din spumă, confortabili pentru o zi încărcată.

                Ținuta 5 – Această ținută este ușor îndrăzneață datorită culorilor vii. Dar pantalonii crem și tricoul mov pot face parte, făr probleme, dintr-o ținută office. Este recomndată, totuși, angajaților din companiile care nu impun un dress-code vestimentar. Atât tricoul, cât și pantalonii chino sunt din bumbac premium, fiind ideale pentru sezonul cald. În picioare s-ar potrivi de minune o pereche de loafers penny, din piele de vițel.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata