Un miliard pentru rablele americanilor

loading...

Nu e săptămână în care actuala putere să nu ne servească câte o măsură trasnită care să ne dea peste cap. În plină criză economică și politică și cum o mai fi,  CSAT-ul a decis să cumpere pe o cârcă de bani avioanele  second hand  F16, de la frații noștrii americanii.

sebi2Dintre toate ofertele pe Ministerul Apărării le-a primit și de la firmele din Europa, pentru achiziționarea de avioane multirol pentru dotarea Armatei Române, mai marii noștrii luminați din fruntea țării au ales ce-a mai proastă variantă. Avioanele F16 ale americanilor sunt vechituri și costă și o căruță de bani, peste 1,3 miliarde de dolari doar 24 de avioane F16. Înțeleg că statutul de țară membră NATO ne obligă la anumite standarde în armată, dar de ce de feicare dată guvernații aleg cea mai proastă și scumpă variantă pentru țara noastră. Ce le pasă, parcă dau banii din buzunarul prorpiu. Ei doarîși satisfac un moft și își rezolvă o problemă de nivel înalt cu granzii americani, care ne dau gălușca și noi o înghițim, dar cam scump. Americanii scapă de rablele lor de F16 pe bani frumoși de la amărâții de români , parcă ziceau că suntem parneneri. Concluzia este că nu știm să negociem. Ministerul precizează că cele 24 de avioane aprobate de CSAT sunt variantă Block 25, revitalizate şi complet echipate, iar pachetul cuprinde asistenţă tehnică pentru o perioadă de 3-5 ani şi pachet de suport logistic, simulatoare de zbor, pregătirea personalului navigant şi tehnic, transportul, adaptarea infrastructurii de la sol, muniţia, armamentul, costuri administrative. Acum Parlamentul urmează să se pronunțe prin vot cu privire la decizia CSAT-ului de achiziționare a celor 24 de avioane. Primele aeronave ar urma să ajungă în România în anul 2013.

334 1
loading...
One Comment

Lasă un comentariu

*

*

  • gogu
    16 April 2010 at 00:49 -

    Presedintia doreste o noua aeronava pentru inlocuirea vechiturilor Romavia.

    Cerinţele operaţionale ale avionului sunt:
    – avion second hand sau în uz (denumire nuanţată n.r.);

    – vechime: identică cu a avioanelor F16 ce urmează să intre în dotarea aviaţiei militare româneşti;

    – producţie: obligatorie US;

    – dotări minime: birou de lucru, sală de baie, dormitor de lucru, sală de conferinţă, bibliotecă, caffe internet, sală de fitness. Prezenţa barului constituie un avantaj;

    – preţ: nu contează;

    – procedură de atribuire: la înţelegere separată cu ofertanţii, dar printr-o firmă agreată cu sediu într-un paradis fiscal;

    – modelul trebuie să fie suficient de vechi pentru a putea fi pilotat de foşti “piloţi nesimţiţi” de la ROMAVIA, daţi afară de premierul econom, angajaţi acum pe bani frumoşi la o firmă din Cipru care este, la rândul său, angajată de ROMAVIA ca să zboare pe avioanele … prezidenţiale (aceleaşi n.r.);

    – uşa de acces poate să fie mai mică în dimensiuni, pe măsura viitorului preşedinte… pitic sau blondă!