Breaking news

Înşelătorie de 3300 lei prin intermediul Fan Courier. Prejudiciul a fost recuperat în urma demersurilor exclusivNEWS.ro

loading...
0 360

Un tânăr din Cugir a fost înşelat de un client care dorea să cumpere de la acesta un laptop în urma unui anunţ postat pe OLX. Povestea e de-a dreptul halucinantă, demnă de dosarele X. Urmare a demersurilor jurnalistice realizate de exclusivNEWS.ro, compania Fan Courier a demarat verificări iar clientul păgubit şi-a recuperat prejudiciul.

Ion Oroian din Cugir, a expediat pe 26 ianuarie 2018, un colet prin Fan Curier către Giorgian Stan. Coletul conţinea un laptop, iar valoarea de ramburs era de 3300 lei. Potrivit declaraţiilor făcute de Ion Oroian pentru exclusivNEWS.ro, Giorgian Stan a insistat ca expedierea să se facă prin Fan Courier pe motiv că are contract cu această firăm şi că va plăti taxe de curierat mai mici. Agentul Fan Courier a sosit la adresa din Cugir a lui Ion Oroian, comanda de ridicare a coletului fiind făcută telefonic de către Georgian Stan din Cluj. Însă la doar cinci minute de când colegul a fost ridicat de la Ion Oroian, Agentul primeşte un sms de la Giorgian Stan în care acesta solicită modificarea tuturor datelor de expediţie. Astfel, coletul a fost trimis către Anghel Marius din localitatea Găneasa, Judeţul Ilfov, iar valoarea de ramburs s-a modificat de la 3300 lei la 80 de lei!!! Însă numărul de telefon al destinatarului coletului, era acelaşi cu al lui Stan Georgian care spunea că locuieşte în Cluj.

Agentul Fan Courier nu a văzut nimic suspect în modificarea prin SMS a datelor de expediţie şi a expediat coletul la Găneasa iar ulterior i-a adus lui Ion oroian 80 lei ramburs în loc de 3300 lei.

Am avut un laptop pe care l-am pus pe OLX. Am fost sunat de STAN GIORGIAN cu numărul de telefon 0723970107. Am convenit prețul și persoana a fost dipusă să achite contravaloarea transportului prin FAN CURIER, cerând în mod expres să-i livrez pachetul doar prin această firmă de curierat. De pe numărul 0723970107 mi-a trimis un SMS cu adresa și numele, respectiv STAN GIORGIAN Str. Gării Nr.8, Cluj Napoca și un alt număr de telefon telefon la care să fie sunat: 0784571010. Am stabilit de comun acord să vină curierul pentru ridicarea coletului pe data de 26.01.2018. Această personă spunea că are contract cu FAN COURIER și va aranja el cu transportul. Deși am stabilit să vină curierul pe data de 26.01.2018, cu o zi înainte pe data de 25.01.2018 m-a sunat un curier de la FAN COURIER să vină să ia coletul, i-am spus că stabilisem cu cumpărătorul să vină pe 26.01.2018(eu nefiind în localitate pe 25.01). Pe 26.01.2018 a venit un curier să ridice coletul și mi-a data un AWB gata completat apoi a plecat. Am verificat suma de ramburs (3300,00 lei), numele meu și numele destinatarului, nu și numărul de telefon care nu era al meu pe AWB. Pe 29.01.2018(luni) am urmărit pe internet AWB-ul și am văzut că, coletul meu era în București nu în Cluj unde l-am tirmis eu. Am luat legătura telefonic cu FAN COURIER iar aceștia mi-au recomandat să scanez AWB-ul și să le scriu pe mail ce nemulțumiri am. Pe 30.01.2018 (marți) a venit curierul cu rambursul de 80 lei, bani veniți din București de la un anumit Anghel Marius, Str. Pescăriei, Nr. 12, Bucureşti, număr telefon: 0723970107. Am refuzat rambursul cu suma de 80,00 lei deoarece urma să primesc suma de 3300 lei și i-am cerut explicații curierului, fiind același curier care a ridicat coletul pe data de 26.01.2018. Curierul mi-a spus că a schimbat datele de livrare în urma unui mesaj primit de la mine. Poza cu SMS-ul am făcut-o eu la telefonul agentului când a venit să îmi aducă rambursul. Am refuzat primirea sumei de 80 lei și l-am întrebat ce înseamnă asta și mi-a răspuns că el a primit un SMS și a crezut că e de la mine și a modificat tot AWB-ul fără să fiu eu de față. Mie asta mi se pare o incompetență crasă și o încălcare a tuturor normelor de servici, de corectitudine, de  tot ce vreți. Când am realizat că am fost furat, am sunat pe numărul de telefon al destinatarului dar nu mai este activ“, a declarat Ion Oroian pentru exclusivNEWS.ro.

În urma informaţiilor primite de la Ion Oroian, exclusivNEWS.ro a solicitat un punct de vedere companiei Fan Courier. Firma de curierat a confirmat pentru exclusivNEWS.ro că este o tentativă de înşelătorie şi că agentul care a ridicat coletul este supus unei verificări interne.

În cazul de faţă avem de-a face cu o tentativă de înşelătorie dar şi cu o neglijenţă din partea curierului care nu a respectat procedura de lucru privind modificarea sumei de ramburs şi a adresei de livrare. Pentru această situatie se fac în prezent  verificări atât de către Departamentul Juridic, cât şi de către agentia expeditoare, este probabil o tentativă de înşelătorie. Noi efectuăm investigații și nu am ajuns încă la o decizie în ceea ce privește reclamația despre care mi-ați scris. Întâlnim cazuri în care există înțelegeri între expeditori și destinatari, prin care se prejudiciază firma de curierat. Tocmai de aceea, analiza internă este una complexă care include, printre altele, și testarea curierului la poligraf. Dacă acesta a greșit, va suporta consecințele“, a declarat Roxana Magopet, Manager Marketing &PR Fan Courier pentru exclusivNEWS.ro în data de 14 martie 2018.

Pe 15 martie, Ion Oroian a fost sunat de un reprezentant Fan Courier pentru a fi anunţat de faptul că un agent îi va aduce suma de ramburs pentru laptop, adică cei 3300 lei, însă fără alte explicaţii. Acelaşi agent care a ridicat coletul şi a modificat AWB-ul cu datele de destinaţie, a fost cel car ei-a adus şi rambursul, plicul cu 80 lei şi al doilea plic cu diferenţa până la suma de 3300 lei. Întrebat de Ion Oroian ce s-a întâmplat, Agentul Fan Courier nu i-a oferit nicio explicaţie.

Ieri a venit curierul cu plicurile, unul cu 80 lei şi altul cu diferenta până la 3300 lei.  Era acelaşi curier care îmi ridicase şi coletul. A spus ca nu stie nimic. Nu mi-a dat niciun fel de explicatii“, a declarat Ion Oroian pentru exclusivNEWS.ro în data de 16 martie.

Nu este primul caz rezolvat pozitiv pentru clientul păgubit, după demersurile jurnalistice efectuate de exclusivNEWS.ro. Până în prezent, exclusivNEWS.ro a contribuit la rezolvarea în favoarea clienţilor păgubiţi, a încă 7 cazuri.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata