Fan Courier refuză să despăgubească un client care a primit un televizor spart. Iată din ce motiv!

loading...

Compania Fan Courier este acuzată de un client care a apelat la serviciile firmei de curierat, că i-a transportat necorespunzător un televizor şi că acesta a ajuns cu ecranul spart la destinaţie. Compania refuză să îi acorde despăgubirea pe motiv că la recepţia coletului de către destinatar nu s-a făcut nicio reclamaţie. Numai că destinatarul susţine că nu el a primit coletul şi că acesta a fost lăsat la recepţia unei firme din Londra şi că nu există semnătura ei pe procesul verbal de recepţie.

tv spart fan courierCristina Barbu a apelat la compania Fan Courier pentru a trimite în Anglia, un televizor LCD. L-a ambalat corespunzător, a marcat coletul cu bandă pe care scria vizibil “FRAGIL”, a plătit şi asigurarea de transport şi costul transportului internaţional iar la destinatatul Andreea Barbu a ajuns un televizor cu ecranul spart.

Am trimis un TV nou(cu factură) în Anglia, cu asigurare și valoare declarată pe care era menționat FRAGIL…A ajuns la destinație SPART!  Cel care a livrat marfa nu a înștiințat destinatarul nici măcar telefonic să vină să ia marfa în primire. L-a lăsat la recepție unei secretare și a fugit…cu cine trebuia să facă destinatarul proces verbal, când nici nu a semnat de primire??? Coletul cu AWB 3282736620013 a fost lăsat la firma în UK, nicidecum la numele de Andreea Barbu!!! Nu are semnătura titularului!!Cum livrează așa cu semnătura oricui? Cand a venit titularul ca să îl verifice deja era prea târziu, ȘOFERUL PLECASE!!! În maxim 1 oră de la constatare ați avut pe email pozele cu cutia și produsul deteriorate. Am asigurat coletul la firma dumneavoastră că fiind fragil așa cum scria mare pe toată cutia. Se vede în poză cutia presată inclusiv la colțuri și produsul distrus. Pur și simplu ecranul a fost flambat în colțuri ceea ce a dus la spargerea ecranului. Nu înțeleg de ce se mai fac asigurări pe aceste colete? Nu în speranța că ajung în siguranță la destinație???“, declară Cristina Barbu

În urma sesizării primite pe adresa de email a redacţiei exclusivNEWS.ro, am contactat compania Fan Courier pentru un punct de vedere. Iată ce ne-a răspuns Roxana Magopet, Manager Marketing &PR Fan Courier.

exclusivNEWS.ro: La ce folosește asigurarea de transport plătită de expeditor dacă nu a fost despagubit?

Roxana Magopet: În cazul expedițiilor internaționale de export, clientul destinatar nu poate pretinde despăgubire, întrucât nu este clientul care a plătit transportul și nici cel care a solicitat serviciul de trimitere. Așadar, orice eventuale despăgubiri pot fi solicitate doar de către clientul expeditor din România, așa cum i s-a transmis deja doamnei Andrea Barbu în data de 27.10.2017. Toată corespondență legată de această livrare a fost transmisă de pe 3 adrese de e-mail diferite ale clientului destinatar  și niciodată de la expeditorul din România, nici măcar telefonic. Despagubirile pentru expediții deteriorate din cauza transportatorului, fie ele cu valoare declarată sau nu, se acordă numai în cazul în care deteriorarea mărfii/ambalajului a fost raportată de către persoană care a făcut recepția coletului/plicului în momentul livrării, prin întocmirea unui proces verbal de constatare.

exclusivNEWS.ro: De ce nu se verifică coletul de către agentul FAN Courier în momentul în care îl ridică de la expeditor?

Roxana Magopet: În momentul preluării, coletul a fost verificat de către agenția FAN Courier Câmpina și s-a întocmit packing-list care menționează faptul că produsul avea ambalaj original și polistiren.

exclusivNEWS.ro: De ce nu s-a predat coletul prin verificarea acestuia, la destinatar?

Roxana Magopet: Pentru trimiterile internaționale, opțiunea “Deschidere la livrare” nu este disponibila.

exclusivNEWS.ro: Din detaliile și fotografiile prezentate de reclamant, este lesne de observat că acel colet nu a fost manipulat și transportat în condiții optime mai ales că era marcat drept fragil.

Roxana Magopet: Partenerul extern, UK Mail, declara că expediția nu a ajuns deteriorată în depozitul de livrare Croydon, iar agentul care a efectuat livrarea nu a constatat nici o deteriorare a ambalajului. Nu există scanări pe tranzitul internațional care să conțină statusul de “Deteriorat”.

exclusivNEWS.ro: De ce în urma reclamațiilor făcute de Andreea Barbu, FAN Courier nu și-a asumat nicio responsabilitate și efectiv s-a spălat pe mâini și nu i-a răspuns nici măcar obiectiv la întrebările legate de garanție, ce rol are ea și de lipsa procesului verbal de predare a coletului.

Roxana Magopet: Incidentul este regretabil și va asigur că reclamația a fost analizată cu atenție. Din păcate însă,  nu se poate dovedi că deteriorarea a avut loc într-un anumit moment al transportului, niciunul dintre transportatori nesesizând deteriorarea ambalajului și implicit a produsului. În plus, nici în momentul livrării nu a fost sesizată deteriorarea ambalajului, ceea ce din punct de vedere procedural duce la concluzia că deteriorarea a survenit ulterior livrării.

După primirea acestor răspunsuri, exclusivNEWS.ro a revenit cu întrebări suplimentare la Fan Courier întrebând dacă solicitarea de despăgubire ar fi fost efectuată de expeditor şi nu de căre destinatar, clientul ar fi fost despăgubit.

Faptul că am purtat corespondență cu destinatarul, chiar dacă procedura spune că în cazul unei deteriorări expeditorul este cel către trebuie să solicite despăgubirea, arată faptul că am luat în considerare sesizarea doamnei Barbu și s-a realizat analiză internă pe expediție. Rezultatul acestei analize nu se va schimba acum, indiferent de cine depune sesizarea. Despăgubirea nu a fost acordată pentru că reclamația s-a făcut după primirea expediției“, a precizat Roxana Magopet pentru exclusivNEWS.ro.

În ciuda evidenţelor şi a culpei firmei de transprot, Fan Courier se spală pe mâini şi refuză să acorde despăgubirea deşi coletul a fost ambalat corespunzător şi asigurat.

424.89 lei a plătit Cristina Barbu pentru a trimite în UK un televizor nou nouţ. În cazul în care Fan Courier nu rezolvă pe cale amiabilă reclamaţia, Cristina Barbu a declarat că va apela la autorităţi pentu ai se face dreptate.

colet ambalat fragiltv spartlcd spartchitanta fan courier

20998 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*