Cutie automată versus manuală. Unde îmi pot repara cutia de viteze a mașinii

loading...

Mașinile dotate cu o cutie automată câștigă tot mai mult teren în detrimentul celor care au în componență o cutie manuală. Specialiștii spun că o cutie automată ajută șoferii la condus, însă este mai pretențioasă, în timp cea manuală este un dezavantaj pentru șoferii începători. Indiferent dacă cutia de viteze este manuală sau automată, ea se poate defecta și este nevoie de un mecanic priceput pentru a o repara.

masini cutii vitezeCutia de viteze automată îți ușurează șofatul în timp ce cutia manuală îți oferă senzația unică de control şi conexiune mecanică cu maşina.

Cutia de viteză automată, are rolul de a schimba vitezele în timpul deplasării autovehicului în mod automat, uşurând în acest fel, conducătorul auto de această sarcina.

În funcţie de principiul de funcţionare, cutiile de viteze se împart în mai multe categorii: cutie automată cu convertizor de cuplu, cutie cu dublu ambreiaj, cutie robotizată, cutie cu variaţie continuă sau cutie secvenţială.

Cutia de viteze automată cu convertizor de cuplu este cea mai des utilizată și regăsită la aproape toţi constructorii de automobile. Cutia are un sistem de funcţionare extrem de complex, cu un sistem de angrenaje planetare şi convertizor de cuplu. Avanatajele unei astfel de cutii sunt confortul foarte bun pe care îl oferă, treptele fiind schimbate foarte fluent și fără şocuri.

Cutia cu dublu ambreiaj are are la bază două ambreiaje, fiecare responsabile pentru anumite trepte de viteze. În momentul în care maşina înaintează un ambreiaj este cuplat, iar celălalt este deja pregătit pentru a cupla treapta următoare. De accea, acest tip de cutii de viteze reuşeşte cei mai mici timpi de schimbare a treptelor când se trece într-o treaptă superioară.

Un alt tip de cutie de viteze automată este cea robotizată. Aceasta are la bază exact sistemul de funcţionare a unei cutii manuale, cu ambreiaj uscat, doar că trepte sunt schimbate cu ajutorul unui sistem electro-hidraulic. Aceste cutii sunt din ce în ce mai rar utilizate, întrucât există o întârziere foarte mare la trecerea de la o treaptă la alta, ce poate afecta confortul pasagerilor, şocul fiind destul de evident mai ales la acceleraţii în sarcină ridicată.

Cutia cu variaţie continuă, prescurtat CVT oferă un raport infinit pentru demultiplicarea treptelor de viteză între două valori predefinite. Motorul poate fi menţinut la o turaţie fixă, cutia modificând continuu demultiplicarea transmisiei. Avantajele acestui concept sunt reprezentate de faptul că motorul poate fi menţionut la o turaţie constantă. Însă consumă mult și sunt deranjante prin zgomotul provenit de la motor, care este menţinut în general la turaţii ridicate.

Cutiile automate secvenţiale, foarte rar întâlnite în prezent, au ca particularitate faptul că nu se poate sări o treaptă, trebuind parcursă mereu ordinea firească. Funcţionarea lor era foarte brutală, rapidă, cu beneficii pentru sportivitate, dar cu minusuri la capitolul confort.

Cutia manuală pare să piardă din ce în ce mai mult teren în România.

Cutia de viteze manuală este un mecanism complex ce transmite puterea şi mişcarea de rotaţie de la motor la roţi într-un mod variabil. La un autovehicul, cutia de viteze prezintă mai multe trepte.

Dacă cutia atuomată schimbă singură treptele de viteze, la cutiile manuale, schimbarea treptelor de viteză se face folosind schimbătorul de viteze. Acesta acţionează inelele sincronizatoare din interiorul cutiei, prin intermediul timoneriei, cuplând astfel pinioanele vitezei respective. În funcţie de modul de poziţionare al motorului cu ardere internă, structura unei cutii de viteze manuală este diferită.

Cutia de viteze manuală este compusă dintr-un ansamblu de roţi cu dinţi care au că scop creşterea turaţiilor la roată. Ea permite atât datu maşinii înapoi, dar şi staţionarea pe loc a autovehicului un timp îndelungat cu motorul pornit. O cutie de viteză are în general 5 trepte. La maşinile cu mulţi cai putere, pe benzină şi la cele diesel, poate avea şi cutii de viteze cu 6 trepte.

Piloţii de curse pot schimbă la o cutie manuală treptele în circa 0,5 secunde, iar timpii unei cutii cu dublu-ambreiaj în modul Sport variază în jurul valorii de 0,1 secunde.

Cutia manuală oferă aceea senzaţie de control şi conexiune mecanică cu maşina, pe care nicio cutie automată nu o poate înlocui.

Însă atât cutiile automate cât și cele manuale se pot defecta, uneori relativ ușor și atunci mașina trebuie dusă la reparat. Cu o experiență de 19 ani în domeniul service-urilor auto, compania Mora ZF, situată pe Strada Depozitelor nr. 2, din baia Mare, este lider în Maramureș în reparatii cutii viteze.

Mora ZF este singura companie din România care activează doar pe domeniu reparațiilor de cutii manuale și automate de CAMIOANE, AUTOBUZE, MICROBUZE sau AUTOUTILITARE.

Grație experienței îndelungate în domeniu și a profesionalismului personalului, Mora ZF este căutată și de șoferi din Anglia, Franta, Spania sau Italia, pentru reparația cutiilor de viteze. Piesele utilizate sunt de ceea mai bună calitate, iar garanția de șase luni oferită la orice reparație este dovada că service-ul oferă servicii de înaltă calitate.

Firma dispune de personal calificat cu experiență vastă în reparația cutiilor de viteze, principalul obiectiv al firmei fiind reparația cutiilor și înlocuirea discurilor de ambreiaj de camioane de la Microbuze până la Camioane Mari.

2139 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*