Volkswagen a falsificat 11 milioane de mașini cu ajutorul unui soft care ascunde gradul de poluare

loading...

Nemții de la Volkswagen au falsificat 11 milioane de autoturisme păcălind clienții privind emisia de noxe. Din cauza acestui scandal izbucnit în SUA în urmă cu cinci zile, acțiunile companiei sunt în picaj liber.

Volkswagen-TouaregNemții și-au dat foc la pălărie. Cunoscuți pentru lucrul bine făcut și pentru corectitudine, nemții se află acum într-un mega scandal din cauza faptului că celebra companie Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de vehicule diesel livrate în toată lumea sunt dotate cu acest sistem de falsificare a noxelor.

„Compania noastră nu a fost sinceră cu Agenţia de Mediu… Am dat-o-n bară! Trebuie să punem lucrurile la punct împreună cu Guvernul, cu clienţii noştri, cu angajaţii şi, foarte important, cu reprezentanţii noştri”, a declarat Michael Horn, director la Volkswagen America.

Cancelarul german Angela Merkel a cerut, marți, „transparență totală” și explicații rapide din partea grupului Volkswagen.

„Acum trebuie dat dovadă de o transparență totală, trebuie explicat întreg procesul (…) și sper că faptele vor fi prezentate cât mai repede posibil”, a declarat Angela Merkel.

Maşinile Volkswagen ar avea instalat un program care ascunde faptul că motorul poluează chiar şi de 40 de ori mai mult decât rezultatele obţinute la teste. Mai precis, este vorba despre motoarele diesel de tip EA189.

Unda de şoc s-a răspândit în toată lumea întrucât sistemul de păcălire a legilor antipoluare a fost aplicat în mai multe zone din lume, iar unii oficiali europeni cer declanşarea unei anchete.

UE este pe punctul de a convoca o reuniune cu autoritățile naționale din domeniu pentru a discuta despre aceasta.

Acţiunile Volkswagen s-au prăbuşit pe bursa de la Frankfurt – au mai înregistrat astăzi o scădere de 20%, după cea de ieri.

În acest timp, în Statele Unite, Departamentul Justiţiei a deschis un dosar penal, după acuzaţiile formulate la adresa Volkswagen privind încălcarea normelor de poluare.

Scandalul, care ar putea costa Volkswagen aproape 20 de miliarde de dolari, a fost declanşat de doi activişti de mediu. Aceștia nu au vrut să pună compania într-o lumină proastă, ci voiau de fapt să demonstreze eficienţa maşinilor fabricate de constructorul german.

Cu o cifră anuală de afaceri de 200 de miliarde de dolari, Volkswagen are 600 de mii de angajaţi în toată lumea.

Iar în 2015 a trecut pe primul loc în topul companiilor auto cu cele mai mari vânzări, după ce în primul trimestru al acestui an a vândut cinci milioane de autoturisme. 

Volkswagen are însă o rezervă mare de lichidităţi – 17,6 miliarde de euro – conform raportului financiar din 2014. 

Dacă acuzaţiile se confirmă, gigantul auto din Germania ar urma să plătească daune de aproape 20 de miliarde de dolari.

1196 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*