Transportul fluvial de mărfuri e pe val. Are cea mai mare la nivel european în 2017

loading...

Potrivit unui studiu, Ensight Management Consulting, transportul fluvial de mărfuri are cea mai mare creștere la nivel european în 2017 față de anul precedent.

transport fruvial marfuriUn nou studiu derulat în rândul încărcătorilor industriali, transportatorilor și distribuitorilor de mărfuri din 5 țări europene evidențiază percepția lor cu privire la transportul feroviar.

Contextul European

La nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană își propune o creștere cu 50% a transferului modal către cel feroviar și pe apă până în 2050. Despre situația din cele 28 de state europene vorbește cel mai recent raport Eurostat, Indicatori pentru Energie, Transport și Mediul Înconjurător din 2016, care oferă o evoluție a principalelor mijloace de transport în perioada 2009–2014. Conform raportului, în 2014 procentele erau: rutier (74.9%), feroviar (18.4%) și pe apă în interiorul continentului (6.7%)

Analiza Barometrului de Percepție

Se pare că în ciuda planurilor Comisiei Europene de a încuraja transportul de mărfuri pe calea ferată și pe apă, analiza Ensight Management Consulting asupra studiului Barometru asupra percepției de schimbare pentru transportul feroviar, evidențiază o creștere a utilizării transportului rutier în rândul marilor transportatori europeni, un procent de 85%, cu 10 puncte procentuale mai mult față de 2016. Barometrul a fost derulat în ianuarie-februarie 2017 de către partenerul Ensight Management Consulting, Eurogroup Consulting.

Motivul pentru care transportul rutier are o creștere a utilizării în rândul marilor transportatori europeni se datorează faptului că primesc servicii de calitate, superioare celorlalte mijloace de transport. Acest motiv este relevat de același barometru. Toți utilizatorii sunt foarte mulțumiți sau mulțumiți, 60% dintre utilizatori au un nivel de satisfacție în creștere și peste 38% consideră că s-a îmbunătățit calitatea serviciilor.

Transportul feroviar convențional și transportul combinat feroviar/rutier sunt la niveluri identice cu cele din ​​edițiile anterioare. Transportul fluvial pare să progreseze față de anul trecut, 42% în 2017 față de 14% în 2016. Alături de acesta, observăm o creștere și la transportul maritim pe distanțe scurte de la 12% în 2016 la 35% în 2017.

Conform studiului, stimulentele financiare și creșterea prețurilor la energie încurajează transferul modal către calea ferată. În legătură cu transferul modal, 73% dintre respondenți aleg prioritar transportul combinat și doar 27% dintre ei rețeaua feroviară convențională. Este un transfer de 10 puncte de la transportul feroviar convențional pentru transportul combinat, față de 2016. Respondenții studiului evidențiază flexibilitatea și costurile serviciilor de transport combinat, care sunt considerate atractive.

Perspectivele pentru transportul feroviar par să fi revenit la nivelul scăzut din 2015. Respondenții sunt destul de pesimiști cu privire la perspectivele de dezvoltare a transportului feroviar de marfă. Acestea sunt în stagnare pentru 50% dintre respondenți și în scădere pentru 23% dintre ei. Doar sectoarele agregatelor și a materialelor de construcție au înregistrat o creștere.

Așteptările transportatorilor feroviari pentru acest an sunt: scăderea costurilor – poziția 1, locul 2 – respectarea termenelor limită și locul 3 – flexibilitatea.

Majoritatea organizațiilor care au răspuns au constatat că pentru transportul feroviar nu s-au implementat tehnologii digitale. Doar pentru 14% dintre respondenți li s-au oferit servicii inovatoare. Serviciile inovatoare așteptate de către respondenți în această industrie sunt: urmărirea în timp real a vagoanelor și a mărfurilor, instrumente de localizare geografică, trasabilitatea transporturilor și interfețe de control mai rapide.

 

519 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*