Breaking news

Timbrul de mediu a intrat azi în vigoare. Vezi ce taxe plătești pentru mașina ta

loading...
1 1

Timbrul de mediu a intrat de azi, 15 martie 2013, în vigoare și se aplică o singură dată pentru toate tipurile de mașini înmatriculate în România.

timbrul de mediuNoua taxă de mediu avantajează mașinile EURO 1 și 2 și rupe la buzunare proprietarii cu mașini Euro 3 și 4.

Prin introducerea timbrului de mediu, pentru autoturismele din categoriile Euro 4 şi Euro 3, proprietarii vor plăti la înmatriculare mai mult cu 10-15% decât înainte, în timp ce, pentru maşinile Euro 5, sumă de plată va fi asemănătoare cu cea achitată şi până acum. Timbrul de mediu va scădea, însă, cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Timbrul de mediu se calculează pe baza unor criterii obiective (tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi normă de poluare), luând în considerare şi anumite reduceri în funcţie de vechimea autoturismului şi rulajul mediu anul real al autovehiculului.

Pentru autoturismele cu norme de Euro 5 sau Euro 6, taxă se calculează după formula:

Sumă de plată = [(A x B x (100-C)]/100, unde:

A = nivelul emisiilor de CO2, exprimată în grame /km, menţionate în cartea de identitate a autovehiculului;
B= valoarea emisiilor de CO2, exprimată în euro/l gram km, prevăzută în anexă nr. 1;
C = cotă de reducere a timbrului, prevăzută în coloană 2 din anexă nr. 3;

Pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4, formula de calcul a timbrului de mediu este:

Sumă de plată = [(A x B x (100-C)]/100, unde:

A = nivelul emisiilor de CO2, exprimată în grame /km, menţionate în cartea de identitate a autovehiculului;
B= valoarea emisiilor de CO2, exprimată în euro/l gram km, prevăzută în anexă nr. 1 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scânteie şi prevăzută în anexă nr. 2 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;
C = cotă de reducere a timbrului, prevăzută în coloană 2 din anexă nr. 3;

Pentru autoturismele non-euro, Euro 1 sau Euro 2,  valoarea taxei pe poluare va fi calculată după o altă formula, şi anume:

Sumă de plată =  = [(E x D x (100-C)]/100, unde:

C = cotă de reducere a timbrului prevăzută în coloană nr 2 din Anexă nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrică, exprimată în centimetri cubi, prevăzută în certificatul de înmatriculare a autovehiculului sau în cartea de identitate a autovehiculului;
E = timbrul de mediu, prevăzut în coloană nr. 3 din anexă nr. 4 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scânteie şi prevăzută în coloană nr. 4 din anexă nr. 4  pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;

Timbrul de mediu se plăteşte de contribuabili într-un cont  distinct deschis la Trezoreria Statului, pe numele Administraţiei Fondului pentru Mediu, iar dovadă plătii va fi prezentată cu ocazia înmatriculării sau transcrierii dreptului de proprietate.

Potrivit actului normativ care a intrat azi în vigoare, timbrul de mediu va fi plătit o singură dată în următoarele situaţii:

când un autoturism este înmatriculat pentru prima dată în România;

– când un autoturism este reintrodus în parcul auto naţional, în cazul în care la momentul scoaterii sale din parcul auto naţional, proprietarului I s-a restituit valoarea reziduală a timbrului:

– pentru maşinile rulate pentru care nu a fost achitată nicio taxă de poluare/înmatriculare (în acest caz, timbrul de mediu se va plăti cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate):

– pentru autoturismele rulate pentru care s-a dispus de către instanţe restituirea  sau inmtaricularea fără plată unei taxe de poluare/ de înmatriculare. Timbrul de mediu în această situaţie va fi achitat tot cu ocazia ocazia transcrierii dreptului de proprietate.

Legea prevede faptul că sunt exceptate de la plată timbrului de mediu autovehiculele:

hibride sau electrice

– dobândite prin moştenire, într-o perioadă de maxim 2 ani de la deschiderea succesiunii;

– obţinute în urmă unui partaj;

– special modificate pentru persoanele cu handicap, aflate în proprietatea lor (scutirea se aplică pentru un singur autovehicul achiziţionat în decurs de 5 ani);

– care aparţin misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane străine cu stătut diplomatic, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

– utilizate de forţele armate, de forţele de securitate a statului, de politie, de jandarmerie, de poliţia de frontiera şi de pompieri, de servicii de ambulanţă şi medicină sau descarcerare;

– mașinile istorice sau cele destinate competiţiilor sportive nu trebuie să achite timbrul de mediu;

– mașinile donate instituţiilor de învăţământ, sănătate şi cultura, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publică;

– mașinile confiscate.

loading...
1 Comentariu
  1. Liviu spune

    sa plateasca mata ponta … fir-ai al dracului de comunist cu familia ta de cretini plagiatori cu tot ! JOS GUVERNUL pONTA !!!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata