Strategiile de supraviețuire ale agențiilor imobiliare din România, pe timp de criză

loading...

Criza economică izbucnită în 2008 a lovit în plin în agențiile imobiliare din România. La un an de la începutul declinului pieței imobiliare, jumătate din agenții și-au închis porțile. Anul 2014 nu se anunță unul profitabil pentru imobiliare, întrucât prețurile locuințelor continuă să scadă.

agentii imobiliareCriza financiară care bântuie și în România de șase ani de zile,  a paralizat piața imobiliară autohtonă.

Firmele mici de tranzacții imobiliare au patru opțiuni la îndemână: să își suspende activitatea, să dea faliment, să caute un partener mai puternic sau să aplice o strategie proprie de supraviețuire.

Dacă în urmă cu doi-trei ani, o agenţie respectabilă ţintea să ofere servicii pe cât mai multe segmente de piaţă, acum trendul s-a inversat.

Criza economică a obligat agențiile imobiliare să aplice diferite tehnici de eficientizare pentru a putea supraviețui pe piață.

Că să poată rezista crizei, mulți patroni de agenții imobiliare au fost nevoiți fie să reducă din personal, fie să își diversifice portofoliul de servicii oferite clienților.

În acest an ar putea primi o gură de oxigen din tranzacțiile cu terenuri agricole. De la 1 ianaurie 2014, străinii pot cumpăra liber terenuri agricole în România. Pe lângă această oportunitate, firmele de imobiliare au început să se specializeze pe nișe profitabile.

În contextul economic actual, concentrarea pe o anumită nişă se dovedeşte a fi strategia de supravieţuire predilectă. Majoritatea agenţiilor mici şi-au concentrat eforturile pe segmentele ce cumulează cel mai mare volum de tranzacţii – închirierile şi vânzările de apartamente pentru clasa medie.

Unele agenții au decis să se concentreze în mod exclusiv pe segmentul vilelor de lux, cu valoare arhitecturală.

O altă agenţie care a decis să se repoziţioneze pe piaţă, oferind servicii în special clienţilor companii şi nu persoanelor fizice.

Nu doar agenţiile mici şi medii apelează la strategia concentrării pe o nişă pentru a supravieţui actualei perioade. Companii cu renume în imobiliare şi-au consolidat poziţia pe un segment care funcţionează bine în perioada actuală: relocarea i și amenajarea de birouri.

În timp ce agențiile din orașele de graniță, gen Arad, Timișoara, Oradea, s-au reorientat spre piața imobiliară din Ungaria.

Potrivit estimărilor Asociației Române a Agențiilor Imobiliare, în 2008, în România erau circa 10.000 de agenții imobiliare, dintre care 2.000 doar în București.

Potrivit fostului președinte al Asociației Române a Agențiilor Imobiliare, Ruxandra Cleciu, circa 60% din agențiile imobiliare au dispărut de pe piața din cauza crizei economice.

Și în 2014, vânzările de apartamente rămân îngheţate. Astfel că multe agenții se vor axa îndeosebi pe închirierea de apartamente, garsoniere, spații comerciale, case și birouri.

1090 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*