Breaking news

Managementul deciziilor și rolul acestuia într-o organizație

loading...

Responsabilitatea luării deciziilor aparține fiecărui individ din orice fel de entitate, îndeosebi din cadrul unei entități profesionale.

Prin urmare, managementul procesului decizional este esențial pentru a asigura luarea celor mai bune decizii atunci când există condiții de satisfacție și risc de luat în considerare. În plus, managementul decizional oferă o garanție stakeholderilor asupra eficienței cu care sunt utilizate viziunile și incertitudinile acestora, astfel încât deciziile luate să aducă cele mai bune rezultate în cadrul subiectului vizat în mod direct de aceste decizii.

Cine este implicat în luarea deciziilor?

Gestionarea deciziilor implică 2 tipuri de stakeholderi: stakeholderii care iau decizia în mod direct și cei influențează luarea deciziei. În funcție de numărul de stakeholderi implicați în luarea unei decizii, numărul de viziuni ce implică detaliile importante legate de soluționarea unei probleme variază.

Chiar dacă, în multe cazuri, nu sunt luate în vedere, diferențele de opinie dintre stakeholderi au un rol esențial în luarea unei deciziei potrivite și a angajamentului pe care echipa îl are față de această decizie. În același timp, sistemul decizional implică mai multe părți, ceea ce înseamnă că vor fi multiple soluții pentru rezolvarea unei probleme, iar aceste soluții pot fi deseori incomplete, contradictorii și într-o schimbare continuă, iar managementul decizional are rolul de a folosi informațiile disponibile cu un maxim de eficiență.

De asemenea, sistemul decizional al managementului trebuie să fie capabil să asigure o fie o continuitate, fie o soluție subiectului aflat în dezbatere, în funcție de stadiul discuției, acesta fiind unul dintre obiectivele principale. Managementul trebuie să asigure și o elaborare structurată a deciziilor, astfel încât consumul de timp și resurse să fie unul minim.

Eficiența în luarea unei decizii

Când vine vorba de luarea unei decizii care să asigure continuitatea unei acțiuni, managementul are 2 opțiuni:

  1. Expunerea opțiunilor existente, analizarea acestora și alegerea celei corespunzătoare.
  2. Analiza noilor posibilități, expunerea lor și comparația cu cele existente.

Pe lângă alegerea celei mai bune alternative, managementul deciziilor are rolul de a analiza și expune consecințele deciziei. Indiferent de caz sau de subiectul aflat în dezbatere, informațiile pe care se bazează deciziile luate sunt incerte.

În ceea ce privește subiectul dezbătut, managementul trebuie să ia în considerare că toate deciziile, dar, în mod deosebit, deciziile operaționale, stabilesc o corelație între valorile și obiectivele unei entități cu sistemele operaționale specifice acesteia.

Asemănător proceselor de afaceri sau datelor, deciziile trebuie tratate ca parte integrantă a arhitecturii unei afaceri. Prin urmare, ele trebuie să aibă parte de o identificare exactă și o descriere detaliată, urmând a fi modelate și revizuite, apoi gestionate în termenii corespunzători afacerii în cadrul căreia se aplică.

Influența deciziilor înainte și după aprobare 

Înainte de a analiza modul de folosire a regulilor de business și statisticile, managementul are sarcina de a modela deciziile corespunzător.

Este foarte important de știut faptul că procesele de business sunt sprijinite de sistemul decizional, acesta ajutând și organizațiile să aibă cele mai bune reacții în fața diverselor evenimente. Cu toate acestea, deciziile nu fac parte din procese și nici din evenimente.

În final, deciziile luate trebuie să fie gestionate și puse în aplicare. Această sarcină va fi îndeplinită de mai mulți membri ai organizației, printre care departamentul IT, consultanții, managementul superior, în funcție de decizia luată și problema dezbătută.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata