Inovația în afaceri trebuie făcută cu gândul la problemele clienților

loading...

În afaceri contează profitul obținut din vânzarea produselor, nu doar inovația, de aceea antreprenorii trebuie să țină cont de problemele reale ale clienților.

Intalnire_tehnologieAcesta este unul din sfaturile primite de participanții la cea de-a doua întâlnire Start&Grow (program pentru sprijinirea antreprenorilor lansat de startups.ro împreună cu Microsoft Romania), care a avut loc săptămâna trecută, la Bucharest Hubb, în București.

Evenimentul a fost dedicat start-up-urilor din tehnologie iar discuția a pornit de la importanța inovatiei pentru acestea. Speakerii invitați la întâlnirea cu antreprenorii au fost Radu Georgescu, președinte Gecad, Alexandru Bordei, product manager Hostway România, și Vladimir Oane, co-fondator UberVU.

Radu Georgescu, unul dintre partenerii programului Start&Grow, a spus că, în criză, nu este important să faci ceva diferit tehnic, ci să faci ceva profitabil, să fii eficient. El a adăugat că, pentru un start-up, cea mai importanta inovație este câștigarea primului client.

Alexandru Bordei a precizat că un start-up ar trebui să se concentreze pe problemele pe care le are, și care s-ar putea să nu fie cele tehnice, ci, de exemplu, promovarea.

Start-up-urile care vor să obțină finanțare trebuie să țină cont că investitorii sunt interesați de inovatie doar dacă aceasta le aduce bani. Astfel, antreprenorii pot merge la business angels și la fondurile de investiții abia când au primul client.

Ideile de afaceri ar trebui să fie testate prin feedback de la potențialii clienți. Întrebarea care trebuie pusă nu este însă dacă le place produsul, ci dacă ar plăti 100 de euro pentru el, după cum a precizat Vladimir Oane.

Ca start-up-ul să aibă cât mai multe șanse de reușită, ar trebui să fie lansat de doi parteneri – unul bun în zona tehnică și altul bun pe partea de business sau un singur antreprenor, dar care stăpânește ambele domenii.

De asemenea, speakerii evenimentului i-au sfătuit pe participanți să înceapă o afacere încă din timpul facultății, participând la programele de business ale organizațiilor studențești și ONG-urilor, și să aibă grijă să nu devină captivi în propria afacere.

341 0
loading...
No Comment

Lasă un comentariu

*

*