Breaking news

GFR a virat garanția de 20 de milioane de euro pentru CFR Marfă

loading...

Grup Feroviar Român(GFR), a plătit joi, 20 de milioane de euro pentru CFR Marfa, potrivit contractului de privatizare a companiei de stat. 

cfr marfa si gfrGFR a depus joi, 3 octombrie 2013, suma de 90.498.000 lei, în contul escrow, onorând obligația de garantare ce îi revine în calitate de cumpărător al CFR Marfă.

Comisia de Privatizare constituită la nivelul Ministerului Transporturilor privind privatizarea CFR Marfă, a primit vineri, extrasul de cont privind depunerea de către GFR, a sumei de 90.498,00 lei.

Conform contractului de privatizare, Grup Feroviar Român și‐a asumat obligația de a încheia un  contract  de  cont  escrow  în termen  de  30  de zile  de  la  data semnării  contractului și  de  a alimenta acest cont, în 2 zile de la deschiderea sa, cu suma prevăzută în condițiile de privatizare.

”Finanțarea contului de escrow a fost asigurată din surse proprii ale GFR precum și de către un consorțiu de bănci format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania și OTP Bank.  Din luna iunie și până în prezent, Grup Feroviar Român a plătit 30 de milioane de euro în contul  achiziției pachetului  majoritar  de  acțiuni  al  SNTFM  CFR  Marfă  SA: 10  milioane  de euro, reprezentând  garanția  bancară  de  participare  la  licitație,  iar  alte  20,2  milioane  de  euro, reprezentând garantarea tranzacției printr‐un cont escrow”, se arată în comunicatul de presă al GFR, remis exclusivNEWS.ro.

Grup  Feroviar  Român  a  îndeplinit  cu  diligență  toate  cerințele  din  procedură  de  privatizare, parcurgând etapele obligatorii până la această dată: depunerea garanției de 10 milioane euro, semnarea contractului  de  privatizare,  notificarea  achiziției  către  Consiliul  Concurenței, semnarea contractului de escrow și finanțarea acestuia.

Procedura de privatizare urmează să continue prin obținerea avizului Consiliului Concurenței  sau a Comisiei Europene, având în vedere ca notificarea depusă în numele Grup Feroviar Român a fost declarată validă și admisă.

Ulterior avizării tranzacției de  către Consiliul Concurenței și  îndeplinirii  condițiilor din  contract, cumpărătorul  va  achita  diferența, finalizându‐se  astfel  privatizarea. Avizarea  de  către  Consiliul Concurenței este o procedură standard pentru orice tranzacție de acest fel, în spațiul european.

CFR Marfa  SA are astăzi  11.000  de  angajați și  un  parc de material rulant  cu  potențial  de dezvoltare, nu poate cunoaște un succes real decât dacă devine un important operator regional.

Grup Feroviar Roman este o companie 100% românească, cel mai mare operator privat din Europa și deja un jucător regional major, care efectuează transport de mărfuri de la Marea Nordului la Marea Neagra și Adriatică.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata