Breaking news

GFR‐Grampet, primit cu maxim interes în Croația, unde a câștigat privatizarea operatorului feroviar public

loading...

GFR‐Grampet a fost primit cu brațele deschise de către presa și publicul croat, dar și reprezentanți ai sindicatelor, în urma câștigării licitației pentru privatizarea operatorului feroviar public de marfă HZ Cargo.

GFRUn număr important de publicații si televiziuni croate au relatat, recent, despre anvergura regională și planurile de extindere ale Grup Feroviar Român, ca și despre recentele succese ale companiei în privatizările din România, Croația și Bulgaria.

Mass‐media a relatat despre succesul discuțiilor inițiale purtate de către managementul Grampet cu sindicatele din Croația și despre negocierile pe care compania românească le va purta cu guvernul de la Zagreb în vederea finalizării achiziției.

Partea croată a primit cu satisfacție angajamentul GFR‐Grampet de a pune accent în primul rând pe management eficient și o bună colaborare cu specialiștii locali, ca și pe salvarea locurilor de muncă existente.

Au fost în mod deosebit apreciate capacitatea financiară a grupului și planurile de investiții în modernizarea infrastructurii.

Presa a remarcat și gama completă de servicii pe care grupul le poate furniza, de la construcții de vagoane la mentenanță, reparații, modernizare, operare de căi ferate etc, dar și expertiza câștigată de GFR‐Grampet de‐a lungul anilor în România și Europa, unde este cel mai mare operator feroviar privat.

Jurnaliștii croați au subliniat faptul că grupul de companii cuprinde 20 de societăți în 10 țări europene și a participat recent la trei privatizări importante în regiune: CFR Marfă (România), HZ Cargo (Croația) și BDZ Cargo (Bulgaria), unde a câștigat procedurile din România și Croația și se află în pole‐position în Bulgaria, unde așteaptă decizia Guvernului de a continua privatizarea.

Printre publicațiile care au oferit o acoperire amplă planurilor pe care grupul de companii Grampet‐GFR le are în legătură cu operatorul feroviar de transport de marfă HZ Cargo au fost principalele surse media de la Zagreb: Vecerjni list, Jutarnji list, Poslovni dnevnik, Croatia Herald sau portalurile de știri Lider, Index, Tportal, inclusiv publicația italiană Osservatorio Italiano.

Postul național de televiziune HRT a găzduit o discuție cu reprezentanți ai companiei și ai sindicatului mecanicilor de locomotivă, la oră de maximă audiență, în data de 13 august.

Compania croată HZ Cargo are o flotă de cca 5000 de vagoane și bune perspective de a juca un rol important în fluxurile regionale de marfă, în acord cu obiectivele UE pentru dezvoltarea transportului feroviar.

Pentru Grampet Group, care leagă deja cu capacități proprii de transport Marea Nordului de Adriatica și Marea Neagră, includerea HZ Cargo în portofoliul său de companii consolidează rutele sud‐est europene pe care operează grupul și oferă încă o ieșire importantă la Marea Adriatică.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata