Breaking news

Dan Diaconescu recidivează și spune că vrea să cumpere CFR Marfă

loading...

Dan Diaconescu vrea să facă circ și la privatizarea CFR Marfă, la fel cum a procedat și în toamna lui 2012 la tentativa de privatizare a combinatului Oltchim de la Râmnicu Vâlcea.

dan diaconescu - cfr marfaDan Diaconescu are atracție față de privatizarea companiilor de stat.  Diaconescu spune că participă la licitație doar pentru a împiedica statul român să vândă pe nimic CFR Marfă.

Fondatotul PP-DD spune că va încerca să obţină de la prietenii săi suma de 10 milioane de euro cerută drept garanţie pentru a participa la privatizarea CFR Marfă.

Dan Diaconescu a a taxat dur declarațiile Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, care a spus că  51% din ațiunile CFR Marfă ar fi evaluate la 50 de milioane de euro.

Prima pe listă este privatizarea CFR unde au pus o garanţie de 10 milioane euro în dorinţa ca eu să nu particip – deci până acolo s-a ajuns, ditamai statul român se teme de un biet ţăran din Caracal – şi acum vorbesc cu prietenii mei să colectăm 10 milioane euro ca să o depunem ca garanţie pentru participarea la CFR. Vor face ei astfel încât să dea pe un euro şi Poşta, dar sperăm că până atunci vom veni noi la putere. Ceea ce vor să facă la CFR este absolut criminal, am citit că CFR are 900 de locomotive, uitaţi-vă pe net, o locomotivă nouă este două milioane euro, una veche e un milion. Înmulţiţi 900 cu un milion, că-s de regulă vechi, şi ajungeţi la 900 milioane. CFR mai deţine 50.000 vagoane care funcţionează şi alte 600.000 de vagoane ruginite. Înmulţiţi cu 200.000 euro, cât este preţ la fier vechi valoarea unui vagon, şi vedeţi la ce cifre ajungeţi. Ei vor să vândă CFR, a zis ministrul că dacă obţin 50 de milioane vor fi foarte fericiţi. Faceţi un calcul cât costă la fier vechi CFR – trece de un miliard euro şi ei vor să-l vândă pe 50 de milioane. Evident că nu voi accepta, voi participa ca să vadă şi poporul român cum vând ei CFR pe 40-50 de milioane, au anunţat deja şi cifra, cine ar face aşa ceva înaintea unei licitaţii, să anunţi şi cifra cu care eşti mulţumit să închei tranzacţia?”, a spus Dan Diaconescu.

Strategia de privatizare a fost aprobată pe 5 februarie în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi adoptată pe 6 februarie de Executiv.

Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013, instituţia va vira la buget suma de 268,75 milioane de lei în urma vânzării a 51% din capitalul CFR Marfă, în condiţiile în care în acest an aşteaptă venituri totale de 291 de milioane de lei din activitatea de privatizare.

CFR Marfă deţine 39.000 de vagoane şi 900 de locomotive care în bilanțul contabil, alături de parcul de material rulant, sunt estimate la numai 900 de milioane de lei.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata